Use this identifier to quote or link this document: http://hdl.handle.net/2072/97447

Projectes d’autoaprenentatge de Biologia Cel·lular a la Llicenciatura de Medicina
Navarro i Ferreté, Joaquima
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca; Universitat Autònoma de Barcelona
Aquest projecte de MQD ha permès realitzar una sèrie d’experiències diverses i valuoses que han apuntat formes alternatives en la docència de la Biologia Cel·lular i l’aprenentatge de l'estudiant de la llicenciatura o del grau de medicina. En base a la valoració qualitativa del grau de satisfacció dels usuaris i en un estudi antitatiu de la seva opinió, considerem que ha estat experiències molt vàlides que afavoreixen que l’alumne participi de forma més activa en la seva formació. La principal dificultat observada ha estat o millor dit serà, l’aplicació de les experiències desenvolupades, de forma obligatòria i generalitzada, a tots els alumnes, sobretot als de 1er curs, donat que es tracta d’un grup molt nombrós (més de 300 alumnes). De totes maneres l’experiència adquirida ha estat molt favorable. Les activitats desenvolupades es continuen aplicant i es continuaran aplicant en el nou pla de medicina. Una aplicació perllongada en cursos successius afavorirà poder extreure’n conclusions de tipus més quantitatiu a més de les apreciacions qualitatives.
The MQD project allowed us to carry out a series of valuable experiences that have pointed out alternative forms in the Cell Biology teaching and the Cell Biology learning of the student in degree of Medicine. According to a qualitative evaluation of the degree of satisfaction of our students and according to the results obtained in a quantitative analyses developed about the student's opinion, we consider that the different, performed projects have been very good experiences in favor of a more active participation of the student in his/her Cell Biology studies. The main handicap is, probably, the application of the experiences carried out, in a widely generalized way, for all the class, especially for students of the 1st year of the degree, given the fact that they are very large groups (more than 300 students). In any case, the experience carried out has been considered by all the faculty members of Cell Biology to be very positive and favourable. The developed activities will be applied in the new degree of Medicine. After a longer period of time, it will be easy to give a more conclusive, quantitative evaluation, and not just only qualitative ( individual or by groups) appreciations.
2011-02-07
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure
Citologia -- Ensenyament universitari
Ensenyament universitari -- Metodes actius
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)
53 p.
Report
Els ajuts de l'AGAUR;2006MQD00028
         

Full text files in this document

Files Size Format
2006MQD00028_Comú.pdf 6.943 MB PDF

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters