Utilizad este identificador para citar o enlazar este documento: http://hdl.handle.net/2072/97412

Experimentació a distància de la física per a enginyers (EDFE)
Mercadé i Capellades, Joan
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca; Universitat Politècnica de Catalunya.
El laboratori de física és el lloc que permet apropar la Física i la seva realitat quotidiana, tant la tecnològica com la científica, a l'estudiantat mitjançant experiències i demostracions motivadores. En general, les pràctiques de laboratori se solen realitzar per parelles, encara que no necessàriament, propiciant un treball en equip. Ara bé, pensant en aquelles estudiantes i aquells estudiants que no poden seguir el calendari de sessions presencials establert, per raons justificables, s’ha generat un material docent innovador consistent en la filmació de vídeos d’algunes de les pràctiques que actualment s'estan duent a terme en el laboratori de Física de l'EPSEM. Les filmacions van acompanyades per uns tutorials que permeten introduir la pràctica i il·lustrar tots els conceptes teòrics que hi intervenen i algunes simulacions. A més, també hi ha disponible uns tests d'autoavaluació i d'avaluació que acreditin l'aprenentatge de l'estudiant. L’objectiu és procurar, a partir d’una experimentació virtual, minimitzar la manca d’adquisició d’algunes habilitats pròpies de l’experimentació real al laboratori. Els productes creats han estat inclosos en el web del Departament de Física Aplicada de la UPC a l'EPSEM, on es proporciona tot un conjunt d’eines i informacions pensades per facilitar una millor forma de treballar en un laboratori. En aquest web es poden trobar, les normes generals per a la realització de les pràctiques i per a l’elaboració dels informes preceptius, el guió i l’esquema del muntatge de cada experimentació, així com enllaços a webs relacionats amb la física, que poden resultar molt útils per a l’alumnat. El pas endavant que suposa el material desenvolupat, ampliable en un futur, és sens dubte una alternativa educativa complementaria per garantir una formació més integral de les nostres estudiantes i dels nostres estudiants, en correspondència amb l’esperit de fomentar l'autoaprenentatge que traspua el procés d'integració a l'EEES. Veure: http://www.epsem.upc.edu/~practiquesfisica/
The physics laboratory is the place that allows students to approach to physics and its daily reality, from both a technological and a scientist point of view, through experiments and motivating demonstrations. In general, laboratory experiments are usually carried out in pairs, propitiating team work, although individual work is also possible. Thinking of those students that cannot follow the schedule of established present sessions, for justifiable reasons, an innovative educational material has been generated, which consists in digital filming of some of the experiments that nowadays are being carried out in our laboratory of Physics. The filming is accompanied with some tutorials to introduce the experiment and to illustrate all the theoretical concepts that appear, along with some simulations. Moreover, evaluation and self-evaluation tests which will also be available to confirm the learning of the student. The aim is to minimize the lack of acquisition of some abilities characteristic of the real experimentation in the laboratory, by the use of virtual experiments. This material has been included in a web, where an entire group of tools and information, thought to facilitate a better method to work in a laboratory, is provided. In this web you can find the following: a first walk through the laboratory, the general rules for the realization of the experiments and for the elaboration of their reports, and the outline of every experiment, as well as some webs linked with physics that can be very useful for students. This material takes us a step ahead in terms of self-learning. It is enlargeable in a future and is, without a doubt, a complementary alternative in education to guarantee the complete formation of our students. The aim of this material is to foment the self-learning, which is the basis of the process of the EEES. See: http://www.epsem.upc.edu/~practiquesfisica/
28-01-2011
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure
Física -- Ensenyament audiovisual
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)
21 p.
Artículo
Els ajuts de l'AGAUR;2007MQD00084
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato
2007MQD00084_Comú.pdf 1.311 MB PDF

Mostrar el registro completo del ítem