Utilizad este identificador para citar o enlazar este documento: http://hdl.handle.net/2072/97404

Implantació de noves metodologies docents en el pla d'estudis de l'EUETII d'Igualada en el marc de l'EEES
Solé Gustems, Miquel
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca
Aquest projecte pretén incorporar a la titulació d’Enginyeria Tècnica en Química Industrial les competències transversals amb què hauran de comptar els futurs enginyers perquè entrin en el món laboral amb tots els requisits tècnics i competencials que requereixen els canvis dels models educatius (crèdits ECTS) i la canviant situació laboral en l’àmbit de la Unió Europea. La incorporació de competències transversals en les assignatures del pla d’estudis és un dels eixos bàsics plantejats en el Pla Estratègic 2005-2009 de l’Escola Universitària d’Enginyeria Tècnica Industrial d’Igualada. Aquest procés s’ha portat a terme en quatre fases: Disseny: Implicar els empresaris en el disseny de programes de formació que capacitin els estudiant en les competències que demana el mercat de treball. Presentació: Sensibilitzar els professors i els alumnes de la importància de desenvolupar competències transversals dins del marc actual i futur de l’ensenyament. Planificació de les assignatures: Portar a terme la incorporació de competències transversals de forma gradual des del primer curs i donar suport i formació a tot el professorat. Difusió: Divulgar la important transformació que s’està realitzant a l’Escola dins de l’àmbit de la nova implantació de competències transversals per formar als enginyers per tal de fer-los més competitius. Per a aconseguir l’adaptació de les assignatures del pla d’estudis a les noves directrius de l’EEES s’ha treballat des de dues vessants: a) introduint canvis metodològics en la forma d’impartir les assignatures per part del professorat per permetre la incorporació de competències transversals, com ara el treball en equip, a través de l’aprenentatge basat en projectes, i la competència lingüística en anglès, a partir de la introducció de l’anglès a l’aula, i b) adaptant al nou sistema la documentació associada a les matèries que s’imparteixen: guia docent, guies de les assignatures, etc.
This project aims to incorporate generic skills into the Industrial Technical Engineering Studies in order to give future engineers the opportunity to achieve all technical requirements and responsibilities required by current changes in both educational models (ECTS) and changing employment models within the European Union. The incorporation of generic skills in the subjects is one of the basic elements in the Strategic Plan 2005-2009 of the School of Industrial Engineering of Igualada. This process has been carried out in four phases: Design: Involve employers in designing training programs to provide students with the skills demanded by the labor market. Presentation: Raise awareness among teachers and students on the importance of developing generic skills within the framework of current and future education. Curriculum Planning/Course planning: Implement the incorporation of generic skills gradually from the first year and provide support and training to all teachers. Dissemination: Spread the important transformation that is taking place within the School in order to increase the competitiveness of our future engineers. To design a new course curriculum following the guidelines of the EHEA two essential changes have been implemented: a) introduction of new methodological perspectives in the courses including teamwork, project-based learning, and English proficiency due to the introduction of English in the classes. b) adapting syllabus, coursework, manuals and other teaching artifacts to the new EHEA system.
27-01-2011
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure
Química industrial -- Ensenyament universitari -- Programes
Enginyeria -- Ensenyament -- Catalunya
Ensenyament universitari -- Innovacions
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)
12 p.
Informe
Els ajuts de l'AGAUR;2006MQD00031
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato
2006MQD00031_Comú.pdf 87.64 KB PDF

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados

Otros documentos del mismo autor/a

Notarnicola, Bruno; Raggi, Andrea; Puig Vidal, Rita; Argelich, Montse; Solé Gustems, Miquel; Bautista, Sonia; Riba Ruiz, Jordi-Roger; Fullana Palmer, Pere; Gazulla, Cristina; Calvet Puig, Maria Dolors
Puig Vidal, Rita; Cervantes Torre-Marín, Gemma; Rius Carrasco, Antoni; Martí Badia, Maria Elena; Solé Gustems, Miquel; Riba Ruiz, Jordi-Roger
Puig Vidal, Rita; Rius Carrasco, Antoni; Martí Badia, Maria Elena; Solé Gustems, Miquel; Riba Ruiz, Jordi-Roger; Fullana Palmer, Pere