To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2445/14145

Dones a la ciència i a la universitat: la construcció de la identitat docent i investigadora en contextos de desigualtat
Sancho, Juana Ma.
Universitat de Barcelona
[cat] Aquest treball recull el procés i els resultats de la recerca "Dones a la Ciència i a la Universitat: la contribució de la identitat docent i investigadora en contextos de desigualtat" (2007 RDG 00001)finançada per l'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) en la convocatòria d'ajuts per a l'estudi de desigualtats originades per motius de gènere en l'àmbit científic i universitari (RDG) per l'any 2007. La finalitat d'aquest projecte ha estat explorar i reconstruirl'experiència personal i professional de tres generacions de dones en el procés de construcció de la seva identitat com a docents, investigadores i gestores. La forma d'assolir aquesta finalitat ha estatl'elaboració de 8 històries de vida professional per tal de comprendre la relació entre les seves trajectòries i les condicions de la seva feina i esbrinar com es van convertir en la mena de donesprofessores, investigadores o gestores que ara són; així com les relacions entre les experiències personals i el desenvolupament de les seves trajectòries professionals. En aquest procés s'han posat en evidència les estratègies d'adaptació, resistència i creació que les dones desenvolupen enla seva interacció amb el context de la docència, la recerca i la gestió, les formes de violència simbòlica que experimenten, i els canvis que s'han produït al centres de recerca i les universitats catalanes des de la perspectiva de gènere en els darrers trenta anys.
[spa] Este informe recoge el proceso y los resultados de la investigación "Mujeres en la ciencia y en la universidad: la constribución de la identidad docente e investigadora en contextos de desigualdad" 2007 (RDG 00001) financiada por la Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) en la convocatoria de ayudas para el estudio de desigualdades originadas por motivos de género en el ámbito científico y universitario (RDG) para el año 2007. La finalidad de este proyecto ha sido la de explorar y reconstruir la experiencia personal y profesional de tres generaciones de mujeres enel proceso de construcción de su identidad como docentes, investigadoras y gestoras. Para conseguir este objetivo se han elaborado 8 historias de vida profesional para comprender larelación entre sus trayectorias y las condiciones de su trabajo e indagar cómo se han convertido en el tipo de mujeres profesoras, investigadoras o gestoras que son ahora; así como las relacionesentre las experiencias personales y el desarrollo de sus trayectorias profesionales. En este proceso se han puesto en evidencia las estrategias de adaptación, resistencia y creación que las mujeresdesarrollan en su interacción con el contexto de la docencia, la investigación y la gestión, las formas de violencia simbólica que experimentan y los cambios que se han producido en los centros deinvestigación y las universidades catalanas desde la perspectica de género en los últimos años.
[eng] This report presents the process and the results of the study "Women in the Sciences and the University: The contribution of educational and investigatory identity in contexts of inequality" (2007 RDG 00001) funded by the l'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) in the call to support the study of inequalities that originate in differing gender motives in both scientific and university contexts (RDG) for 2007. The purpose of this project has been to explore and reconstruct the personal and professional experiences of three generations of women in the process of constructing their identity as teachers, researchers and managers. The research ispresented through the elaboration of 8 professional life stories which allow us to understand the relations between their trajectories and their working conditions, as well as find out how they became the kind of women teachers, researchers or managers they are today. The research also provides information about the relationship between their personal experiences and the development of their professional careers. This process brings to light the strategies of adaptation,resistance and creation that the women develop in their interactions with teaching, research andmanagement contexts; the forms of symbolic violence that they experience; and the changes that have occurred in research centres and Catalan universities from the perspective of gender in the last thirty years.
2010-11-05
-Dones en la ciència
-Dones
-Igualtat d'oportunitats
-Women in science
-Women
-Equal opportunity
cc-by-nc-nd, (c) Sancho, 2010
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Report
         

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

Hernández, Fernando (Hernández Hernández); Sancho, Juana Ma.; Montané López, Alejandra; Sánchez de Serdio Martín, Aida
Hernández, Fernando (Hernández Hernández); Vidiella Pagès, Judit; Herraiz García, Fernando; Sancho, Juana Ma.
Rivas, José Ignacio; Hernández, Fernando (Hernández Hernández); Sancho, Juana Ma.; Núñez, Claudio; Universitat de Barcelona. GRC Esbrina, Subjectivitats i Entorns Educatius Contemporanis
Sancho, Juana Ma.; Hernández, Fernando (Hernández Hernández); Herraiz García, Fernando; Padilla Petry, Paulo; Fendler, Rachel; Arrazola Carballo, Judith; Giró Gràcia, Xavier; Valenzuela Segura, Roser
 

Coordination

 

Supporters