Use this identifier to quote or link this document: http://hdl.handle.net/2072/9050

Desenvolupament d'un joc per torns parametritzable amb possibilitat multijugador i I.A.
Casas Roma, Joan
Universitat de Vic. Escola Politècnica Superior. Enginyeria Tècnica en Informàtica de Gestió; Vila Serra, Jaume; Surinyach Albareda, Jordi
Els jocs són una de les indústries de software més gran del món de la informàtica. Des dels primers jocs en blanc i negre que simulaven raquetes i una pilota, fins avui en dia, en que el desenvolupament d’un joc porta darrere un equip de professionals tant o més gran que el major dels projectes informàtics del món de les indústries, els jocs han evolucionat més que la majoria de programes. La possibilitat d’elaborar un joc és, a part d’una proposta temptadora (ja que difereix enormement de qualsevol pràctica feta durant la carrera), un repte de caire personal per algú que sempre ha estat en contacte amb videojocs i que, després d’adquirir una sèrie de coneixements indispensables, s’ha proposat d’intentar desenvolupar-ne un des de l’arrel. L’objectiu d’aquest treball és doncs això, aprendre com neix un joc partint de res, i veure totes les complicacions que sorgeixen a l’hora de desenvolupar-lo. Els resultats delt projecte mostren generosament el gran nombre de problemes que sorgeixen en un procés com aquest, però com a conclusions importants cal destacar la satisfacció envers els resultats obtinguts, així com els coneixements que s’han guanyat mitjançant el desenvolupament del programa.
Videogame is one of the greatest software industries in the world of computer science. From the first black and white games that simulated rackets and a ball, until nowadays, where the development of a game needs a team of professionals as big or even bigger than the biggest of the computer projects in the industry world, videogames have evolved more than the majority of programs. The chance of elaborating a game is not only a very temptative proposal (because it hugely differs from any work done during the degree), but also a personal challenge for someone that has always been in touch with this kind of games and who, after acquiring a bunch of absolutely indispensable concepts, has decided trying to develop a game from the root. This is the goal of this work, to learn how a game is created from nothing, and to face all the complications that appear while developing it. The results of the project show widely the big amount of problems that appear during a process such as this, but concluding I must highlight the satisfaction of what I have achieved, as well as the knowledge acquired through the development of the program.
2008-07-08
Jocs per ordinador
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i el departament i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
         

Full text files in this document

Files Size Format
TFC - Joan Casas Roma.pdf 1.239 MB PDF

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

Purao, Sandeep; Casas Roma, Joan; Minguillón Alfonso, Julià; Conesa Caralt, Jordi; Sugumaran, Vijayan; Storey, Veda
 

Coordination

 

Supporters