dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Hidràulica, Marítima i Ambiental |
dc.contributor |
Soler Guitart, Joan |
dc.contributor |
Gómez Valentín, Manuel |
dc.contributor.author |
Carmona Lloret, Marc |
dc.date |
2004-06 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/3393 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Enginyeria hidràulica, marítima i sanitària::Canals i regadius |
dc.title |
Desenvolupament i verificació d'un model de control predictiu en temps real per a canals de reg |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
En aquesta Tesina es presenta un model de control predictiu en temps real per a canals de reg, basat en la linialització del model de Saint-Venant a l'entorn de les trajectòries de referència, segons la teoria de la pertorbació. Aquest model linialitzat constitueix un sistema d'equacions que relaciona la trajectòria de comporta aplicada U amb els nivells Y que s'obtenen en el punt de control.El model de control predictiu presentat ha de ser capaç de calcular en temps real com s'ha de modificar la posició de la comporta AU dins l'horitzó de predicció, per tal de reconduir el més aviat possible els nivells, alterats per una pertorbació, cap a la consigna, mitjançant la resolució del sistema d'equacions plantejat. Aquest problema, però, ha de ser resolt en cada instant de temps k, ja que noés s'aplica sobre el canal l'acció de control Ua corresponent a l'instant k+1.Per avaluar aquest model cal construir un simulador numèric que reprodueixi el tram de canal considerat i que permeti introduir-hi pertorbacions. |