El present projecte de final de carrera desenvolupa d’un sistema d’adquisició de dades que permet enregistrar els valors dels senyals procedents d’un mecanisme d’alçavidres elèctric d’un automòbil.La finalitat de capturar els senyals de l’alçavidres es la de fer un estudi d’aquests juntament amb la temperatura per a determinar les possibles causes de comportaments anòmals d’un sistema de seguretat de l’alçavidres, l’anti-pinch.L’anti-pinch creat per Lear Corporation consisteix un sistema de detecció d’obstacles en el recorregut de pujada del vidre. La resposta que ha de donar un alçavidres amb aquest prototipus instal·lat, es aturar-se o retrocedir davant la col·lisió amb un obstacle, que es troba en una alçada determinada i en aquesta aplicarà una força sobre el vidre.Els senyals es capturen des d’una aplicació de control del PC, mitjançant un instrument d’adquisició de senyals, l’HP34970a, i un FPGA d’Altera. Els senyals capturats provenen d’un sensor d’efecte Hall del motor, d’un sensor de corrent del cable de l’alimentació i d’un termistor a la carcassa del motor. Aquests senyals són els disponibles pel control de l’alçavidres, i per tant els que emprarà aquest per a decidir el comportament de la finestra. Amb el sistema dissenyat, s’obtenen la velocitat i els períodes del gir del motor, la corrent i la temperatura de la carcassa en una pujada delvidre.Un cop dissenyat el sistema d’adquisició, s’empra per a recollir dades, a fi de poder estudiar el comportament de l’alçavidres. Es realitzen sèries de 50 i 100 proves de diferents tipus d’assaig. Aquests assaigs es diferencien entre ells pel grau d’escalfament del sistema i per l’alçada on es situa l’obstacle.A partir de les dades recollides i l’anàlisi dels diferents casos es pot observar relació entre la proporció de fallades del sistema de l’anti-pinch amb l’escalfament del sistema i la posició de l’anti-pinch, com també amb la posició inicial del motor o el corrent elèctric que consumeix. |