dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial |
dc.contributor |
Griñó Cubero, Robert |
dc.contributor.author |
Gras, Natàlia |
dc.date |
2004 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/2619 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Economia i organització d'empreses::Direcció d’operacions::Anàlisi de processos de negoci i de fabricació |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Economia i organització d'empreses::Direcció d’operacions::Plantes de fabricació |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Economia i organització d'empreses::Direcció d’operacions::Sistemes productius |
dc.title |
Disseny i implantació de l’automatització d’una línia de muntatge de seients per turismes |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Aquest projecte planteja la elaboració del disseny així com la implantació de la part
d’automatització d’una línia de muntatge de seients per a turismes. La línia consta de
diferents estacions de treball on s’efectuen les operacions que conformen el procés productiu
per part de l’operari mitjançant una sèrie d’eines controlades. Les operacions queden
enregistrades i les dades relatives al procés s’emmagatzemen en el sistema de traçabilitat de
la fàbrica.
Per tal d’assolir aquest objectiu, es dissenya el sistema de control que bàsicament controla el
sistema a través d’un PLC. Essencialment, les funcions de l’element de control es divideixen
en control de seqüències mecàniques, gestió de la informació de traçabilitat i gestió de les
comunicacions. El programa ha cercat reflectir l’estructura modular que caracteritza la línia i
que permet realitzar ampliacions de forma senzilla. També s’ha cercat la simplificació del
codi per tal de facilitar les tasques de manteniment.
La captació de la informació del sistema provinent de sensors o altres elements es realitza mitjançant un sistema de comunicacions que inclou diferents tipus de busos. Els senyals de camp es recullen a través d’illes remotes mitjançant el bus ASI. La informació referent a les ordres de fabricació es capta mitjançant lectors de codi de barres organitzats en una xarxa RS485. L’HMI es comunica amb el PLC via Profibus DP. L’enllaç amb el sistema informàtic
de la fàbrica es fa via Ethernet mitjançant un software proporcionat pel mateix fabricant de
l’autòmat que permet la visualització des de PC de les variables internes de l’autòmat.
El diàleg home-màquina s’ha dividit en dues parts: usuari i manteniment. L’usuari normal pot
interactuar amb la línia a través de pannells de botons que li permeten la realització d’operacions senzilles com ara la posada en marxa, l’aturada... i la detecció de problemes
considerats bàsics (pilots testimonis de tensió, aturada d’emergència...). Per a les operacions
de configuració i manteniment s’ha optat per la utilització d’una pantalla alfanumèrica que
permet l’accés a tots aquells paràmetres variables i a la monitorització de variables rellevants del procés o referents a la execució del programa (estat de les comunicacions...). La gestió d’incidències també es realitza mitjançant les alarmes que es mostren a la pantalla. |