dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Mecànica |
dc.contributor |
García Ramón, Julio |
dc.contributor.author |
Artola Placencia, Pello |
dc.date |
2006-04 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/2983 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica |
dc.subject |
School children -- Transportation -- Planning -- Barcelona |
dc.subject |
Sustainable urban development -- Catalonia -- Barcelona |
dc.subject |
Pedestrians -- Safety measures |
dc.subject |
Transport escolar -- Planificació -- Barcelona |
dc.subject |
Mobilitat sostenible -- Catalunya -- Barcelona |
dc.subject |
Vianants -- Mesures de seguretat |
dc.title |
Estudi de la mobilitat del transport escolar a
dues zones de Barcelona |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
En aquest projecte s’han realitzat dos estudi de mobilitat en quant al transport escolar a dues
zones de Barcelona a partir de les dades recopilades per part de l’Ajuntament de Barcelona i l’empresa DOYMO S.A.
L’àmbit geogràfic d’estudi són dues zones. La primera al districte de Sarrià – Sant Gervasi,
concretament al barri de Can Caralleu, on es troben les escoles Tàber i Costa i Llobera. La
segona zona es troba al districte de Les Corts, concretament a la zona escolar limitada pels
següents carrers: Carrer d’Àrdena, carrer Doctor Joaquín Albarrán, carrer dels Cavallers i
accés a l’Hospital Sant Joan de Deu. En aquesta segona zona es troben localitzades les escoles Thau, Solc i St. Peter’s School.
L’objectiu d’aquest treball és portar a terme dues experiències pilot amb l’objecte de que les
experiències que s’apliquin puguin servir de referència per l’aplicació d’estratègies de
circulació que solucionin o redueixin la problemàtica del transport escolar a Barcelona.
S’han elaborat una sèrie d’enquestes per conèixer els serveis que actualment ofereixen les
escoles i els hàbits que presenten els alumnes i pares de les escoles estudiades, així com les causes d’aquests hàbits. S’ha procedit a l’explotació de les mateixes i s’ha realitzat un
anàlisi del comportament dels alumnes pel que respecta a l’anada com a la tornada de l’escola.
Seguidament s’han realitzat els estudis de mobilitat a les dues zones analitzades tenint en
compte la circulació, l’aparcament, el transport públic i el transport escolar de cadascuna d’elles.
En aquests dos estudis s’han realitzat una sèrie de propostes per tal de millorar la mobilitat a
totes dues zones que inclouen canvis al viari actual i mesures que millorarien tant la seguretat dels alumnes durant l’entrada i sortida de les escoles com la circulació a la zona per part de veïns o altres usuaris.
Posteriorment, tenint en compte les millores proposades, s’han inclòs amb uns barems de preus de les mateixes subministrats per l’Ajuntament de Barcelona. |