Abstract:
|
L’objectiu d’aquest projecte és l’abaratiment del cost de fabricació d’una Base vibratòriaelectromagnètica, optimitzant un equip ja existent. Per aconseguir-ho s’han valorat elssegüents aspectes: la geometria de l’equip, els materials emprats, els procediments defabricació i el procés de muntatge dels components de la Base, i tot sense perdre de vista lesexigències normatives de seguretat de les directives europees, els aspectes ergonòmics quefan referència al muntatge i manipulació dels equips, així com totes les referènciesnormatives que hi ha en quan a Riscos Laborals o Medi ambient. Dintre de les opcions quees valoraran està la de realitzar comandes de materials a la Xina, que com a proveïdor demateries primeres s’ha revelat, d’un temps ençà, com una opció a tenir molt en compte.El resultat obtingut del estudi és un equip més econòmic que l’actual. També s’ha obtingut unequip constructivament més senzill, la qual cosa és imprescindible per la sevacomercialització a usuaris, els quals necessiten adaptar els equips que adquireixin a lesseves realitzacions. També s’ha simplificat el muntatge dels equips, que cada vegada es potfer més en sèrie i més ràpidament, i facilitar cada una de les fases de muntatge. Aquestsfactors de simplicitat de muntatge i manipulació incideixen en el preu final de forma indirecta,la qual cosa suposa un guany doble, preu i ergonomia.Finalment, s’han pogut extreure les següents conclusions: una primera conclusió és la majorsimplicitat del disseny aconseguit que, en comparació a l’original, permet fabricar equipsperfectament competitius, i a bon preu; una segona conclusió és la utilitat i necessitat, alhora,de pensar a fons el procediment de muntatge de la pròpia Base, utilitzant eines com lestaules de Boothroyd o el disseny ergonòmic del propia equip; conclusions d’un altre ordresón, l’interès de la Xina com a proveïdor, ja que permet la optimització en preus d’una granquatitat de productes i materials; i una darrera conclusió és constatació de la importància queté realitzar innovació de producte de forma continua. |