dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Mecànica |
dc.contributor |
García Ramón, Julio |
dc.contributor.author |
Garcia Ribó, Roger |
dc.coverage.spatial |
east=2.145252227783203; north=41.43088670022889; name=Parc de la Vall d'Hebron, 08035 Barcelona, Espanya |
dc.date |
2005-12 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/2896 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Infraestructures i modelització dels transports::Transport urbà |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Infraestructures i modelització dels transports::Transport per carretera |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Infraestructures i modelització dels transports::Trànsit |
dc.title |
Detecció automàtica d'incidents en vies ràpides. Implantació a la Ronda de Dalt de Barcelona |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Gran part de les congestions i demores a la xarxa viaria es deuen a la presencia d'incidents
que afecten el flux circulatori. Si el gestor d'una via disposa d'un sistema per detectar les
incidencies d'una manera automatica i eficay, es podra donar una resposta més rapida i es
reduiran els efectes negatius de I'incident.
El present projecte, dones, desenvo/upa un sistema per a detectar automaticament en vies
rapides, incidencies extraordinaries que afecten el flux de transit. El sistema utilitza les
mesures sobre el transit que proporcionen els detectors situats a la via. L'algoritme
processa aquestes dades i com a resultat mostra I'absencia o la presencia d'algun incident.
En una primera fase, I'algoritme desenvolupat necessita ser entrenat per a adaptar-se a la
via on ha d'implantar-se. En aquest cas, es desiija estudiar I'aplicabilitat de I'algoritme a la
Ronda de Dan de Barce)ona. Per canbrar ralgoritme i adaptar-lo a aquesta via, s'utilitzen
dades obtingudes amb un software de simulació de transit.
Posteriorment, I'a/goritme desenvo/upat es prova per comprovar-ne el comportament i
observarsi és el desitjat. Per a fer aixó s'utilitza una base de dades d'incidents i les lectures
realsdeis sensors de la Ronda de Oaltde Barcelona.
També es calibra i es prova I'algoritme California8, un deis algoritmes de detecció
automaticad'incidents més utilitzat als EUA. |