Abstract:
|
La realització d'aquest projecte té com objectiu la creació d'una central de serveis hotelersorientada envers els establiments independents de les Pitiüses que basen la seva ofertaturística en el turisme de Sol i Platja. La central és constituIda per diferents establimentshotelers d'Eivissa i Formenteraque busquen nous camins per tal de reconduir la situació decrisis que viu el sector turístic de les iIIes.El camp de treball de la central es divideix en tres fronts: I'assessoria de marqueting,orientada a donar a coneixer els establiments de la central i a la fidelització deis clientsquehabitualment s'allotgen en els hotels; I'assessoriade les tecnologiesde la informació,ambla creació d'una central de reserves a traves d'lnternet que permet establir un contactedirecte entre el client i I'hotel; i, finalment, I'assessoria d'externalització de serveis, queofereix ajuda i consell en temes jurídics, economics, laborals, de relacions ambI'administraciói de manteniment i projectesde reforma deis establiments.L'estudi per determinar la forma i funcions de la central de serveis hotelera s'inicia ambdetallat analisis del sector turístic a les Pitiüses, amb especial emfasis en el sector hoteler.Aquest estudi observa la situació turística tant internacionalcom local, per posteriormentfocalitzar-se en Eivissa i Formentera, estudiant les característiques propies del turisme ideis hotels de aquestesdues iIIes.Un cop analitzat el sector turístic de les Pitiüses, es dissenya i s'especifiquen les diferentsfuncions que dura a terme cada assessoria, que es creen amb I'objectiu d'ajudar a millorarel funcionament deis hotels i de fer-Ios possible enfocar la seva oferta cap a un nou modelturístic, que seguiria basant-se en la tradicional i solida oferta de Sol i Platja, pero ambimportants modificacions.Les conclusions a les que arriba aquest projecte mostren com el sector hoteler de lesPitiüses ha de buscar nous camins per superar la situacióactual, de mercat a la baixa i comaquesta tasca no es pot realitzar de forma independent, sinó que és necessaria la unióentre els diferents establiments i la introducció de les noves tecnologies per tal d'ampliarmercats i reduir el poder deis Tour Operadors.El mercat turístic de les Pitiüses disposa de prou recursos i la suficient capacitat perrenovar el caduc model turístic vigent cap a un nou que permeti recuperar la rendibilitatperduda en els darrers anys. Si aquesta reforma no es produeix, el futur de la indústriaturística a les lIIespresenta nombrososinterrogants. |