El present projecte es una referència per a la comparativa de frens de
vehicles.
En la introducció del projecte es fa una explicació del sistema per tal
que el lector d’aquest entengui tots els termes després esmentats. Així
doncs s’explica el funcionament general del sistema de frens, des d’un
punt de vista enginyeril, s’expliquen els principis físics que regeixen
aquest sistema, des de l’aplicació de força sobre el pedal de fre, a partir
d’allí com es amplificada la força per la relació de palanques que hi ha al
mecanisme del pedal, l’amplificació generada per les cameres de buit
del servofre. També s’expliquen les pressions del circuit, les forces i
coeficients de fricció de les pastilles i els discs de fre, i finalment la
desacceleració del vehicle.
A la introducció s’explica, també, les pistes de proves de IDIADA, que
es el centre tècnic on s’han realitzat les proves
El cos del projecte explica els assaigs, tant als box com a pistes que es
realitzen als vehicle per tal de tenir uns punts clars de comparació. Es fa
una explicació sobre els tests seleccionats, els motius pels quals son
aquests. Així doncs els test explicats son: static test, FSGP, Stright line
stability, stopping distances i mu split. De tots aquests assaigs es fa
una explicació del procediment d’execució i de l’anàlisi, també a partir
dels annexes 1 i 2 que son dos informes de resultats de dos test
s’extreuen conclusions.
Les conclusions son sobre el comportament dels dos vehicles als quals
fan referència els informes. En aquest apartat es comparen els dos
vehicles, que es l’objectiu final del projecte. En les conclusions es fa
referència als resultats generals obtinguts per als dos vehicles, en tots
els assaigs realitzats i s’esmenten les diferencies destacables.
També al cos del projecte s’explica el desenvolupament d’una
autoseqüència (Programa en Visual Basic) per a l’anàlisi de l’assaig, que
esta escrita dins del programa d’anàlisi (DIAdem), i també el
funcionament del mateix DIAdem.
Aquesta seqüència es programada especialment per a l’anàlisi d’aquest
assaig, es escrita per tal de satisfer les necessitat d’aquest assaig
encarregat per un client. L’autoseqüència serveix, a part de facilitar molt les tasques repetitives de l’enginyer, per a unificar criteris d’anàlisi i
formats de gràfics que es posen a l’informe. Per tant serveix per a fer
els gràfics i extreure les dades necessàries dels arxius enregistrats al
vehicle amb l’equip d’adquisició de dades.
En el projecte també hi ha l’annexa 5 que es l’estudi mediambiental de
l’assaig, per tal de que sabent els problemes que portem els projectes,
de desenvolupament de vehicles, minimitzem els efectes. |