dc.contributor |
García Serrano, Lucas |
dc.contributor.author |
Colell Roure, Neus |
dc.contributor.author |
Company Huesca, Albert |
dc.date |
2010-06-02 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/9379 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Aeronàutica i espai::Aeronaus::Avions |
dc.subject |
Airplanes -- Design and construction |
dc.subject |
configuració |
dc.subject |
cabina |
dc.subject |
passatgers |
dc.subject |
dempeus |
dc.subject |
dret |
dc.subject |
Avions -- Disseny i construcció |
dc.title |
Estudi de viabilitat d'un nou sistema de configuració de la cabina de passatgers de l'avió |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
El Juliol de 2009 Ryanair anunciava una nova forma de viatjar. Aquesta idea
revolucionària consistia en uns nous seients en els quals la gent viatjava de
peu. De la mateixa manera oferia els resultats d’una enquesta via online amb
la opinió i la disposició dels passatgers a volar d’aquesta nova forma. Amb
aquesta notícia Ryanair reafirmava un cop més que les companyies de baix
cost són les més predisposades a innovar en el món de l’aviació, amb
l’objectiu principal d’augmentar els guanys.
A partir d’aquí neix la base d’aquest estudi, que pretén analitzar la viabilitat
d’aquests seients verticals i les noves configuracions de la cabina de
passatgers que se’n deriven. Els models d’aeronaus que s’han escollit per dur
a terme aquest projecte són l’Airbus 320 i el Boeing 737 perquè són els avions
més utilitzats en vols curts.
En aquest document es tenen en compte tots aquells aspectes que es veuen
afectats de manera directa o indirecta amb la implantació dels nous seients,
com són: acceleracions i desacceleracions de l’avió, comportament en les
diferents fases de vol, consum de combustible, procés i normativa per la seva
certificació, reestructuració de la cabina de passatgers, modificacions a
l’aeronau, beneficis i costos que se’n deriven i opinió dels passatgers.
Les conclusions extretes després de realitzar l’estudi d’aquests seients les
podem separar en dos grups principals, les tècniques i les socioeconòmiques.
Pel que fa a nivell tècnic no hi ha cap impediment rellevant per a la seva
viabilitat. A nivell socioeconòmic l’èxit de la nova proposta dependrà de
l’acceptació per part dels passatgers i de que els beneficis siguin majors que
els costos totals derivats de la implementació dels nous seients. |
dc.description.abstract |
El Juliol de 2009 Ryanair anunciava una nova forma de viatjar. Aquesta idea
revolucionària consistia en uns nous seients en els quals la gent viatjava de
peu. De la mateixa manera oferia els resultats d’una enquesta via online amb
la opinió i la disposició dels passatgers a volar d’aquesta nova forma. Amb
aquesta notícia Ryanair reafirmava un cop més que les companyies de baix
cost són les més predisposades a innovar en el món de l’aviació, amb
l’objectiu principal d’augmentar els guanys.
A partir d’aquí neix la base d’aquest estudi, que pretén analitzar la viabilitat
d’aquests seients verticals i les noves configuracions de la cabina de
passatgers que se’n deriven. Els models d’aeronaus que s’han escollit per dur
a terme aquest projecte són l’Airbus 320 i el Boeing 737 perquè són els avions
més utilitzats en vols curts.
En aquest document es tenen en compte tots aquells aspectes que es veuen
afectats de manera directa o indirecta amb la implantació dels nous seients,
com són: acceleracions i desacceleracions de l’avió, comportament en les
diferents fases de vol, consum de combustible, procés i normativa per la seva
certificació, reestructuració de la cabina de passatgers, modificacions a
l’aeronau, beneficis i costos que se’n deriven i opinió dels passatgers.
Les conclusions extretes després de realitzar l’estudi d’aquests seients les
podem separar en dos grups principals, les tècniques i les socioeconòmiques.
Pel que fa a nivell tècnic no hi ha cap impediment rellevant per a la seva
viabilitat. A nivell socioeconòmic l’èxit de la nova proposta dependrà de
l’acceptació per part dels passatgers i de que els beneficis siguin majors que
els costos totals derivats de la implementació dels nous seients. |