Per accedir als documents amb el text complet, si us plau, seguiu el següent enllaç: http://hdl.handle.net/10609/1109

La integració de persones amb discapacitats en el lleure. Una resposta educativa i social : les colònies integradores
Mas Vidal, Maria Teresa
Universitat Oberta de Catalunya
Aquest vol ser un treball que, emmarcat dins l'esfera del lleure, centri la seva atenció en la interrelació dels vèrtexs d'un triangle que formen els següents components: un grup d'infants i d'adolescents, un grup de monitors i unes activitats de lleure. Els objectius van dirigits als nens i als monitors, perquè aquesta empresa la construeixen entre tots els que hi prenen part. La intervenció psicopedagògica vol aconseguir que la interacció d'aquests elements, en aquest context, possibiliti que tots els nens assoleixin uns objectius educatius i socials determinats. No es tracta d'un plantejament descriptiu dels tipus d'aprenentatge que tenen lloc a la colònia, alguns tan evidents com l'aprenentatge per imitació de models o l'aprenentatge vicari per a l'aprenentatge social d'actituds i de comportaments, sinó d'assessorar els monitors sobre com han d'intervenir en les relacions que s'estableixen en el si de la colònia per tal d'arribar a aconseguir els canvis en els comportaments i en les actituds.
Este quiere ser un trabajo que, enmarcado dentro de la esfera del ocio, centre su atención en la interrelación de los vértices de un triángulo que forman los siguientes componentes: un grupo de niños y adolescentes, un grupo de monitores y unas actividades de ocio. Los objetivos van dirigidos a los niños y a los monitores, porque esta empresa la construyen entre todos los que toman parte en ella. La intervención psicopedagógica quiere conseguir que la interacción de estos elementos, en este contexto, posibilite que todos los niños adquieran unos objetivos educativos y sociales determinados. No se trata de un planteamiento descriptivo de los tipos de aprendizaje que tienen lugar en la colonia, algunos tan evidentes como el aprendizaje por imitación de modelos o el aprendizaje vicario para el aprendizaje social de actitudes y de comportamientos, sino de asesorar a los monitores sobre la manera de intervenir en las reacciones que se establecen en el seno de la colonia para llegar a conseguir los cambios en los comportamientos y en las actitudes.
This intends to be a work which, framed within the sphere of leisure, will focus its attention on the interrelation of the vertices of a triangle formed by the following components: a group of children and adolescents, a group of youth workers and some leisure activities. The objectives are addressed to the children and the workers, as this company is built by all those taking part. The psycho-pedagogical intervention hopes to achieve that the interaction of these elements, in this context, will make it possible for all the children to achieve specific educational and social objectives. This is not a descriptive approach to the types of learning that take place in the camp, some of which are evident such as learning by imitation of models or vicarious learning for social learning of attitudes and behaviors, but one designed to advise the youth workers on how to intervene in the relations that take place in the camp, in order to obtain changes in behaviors and attitudes.
10-06-2010
The Handicapped
Special Education
School Integration
Social Integration
Disminuïts
Educació especial
Integració escolar
Integració social
Disminuidos
Educación especial
Integración escolar
Integración social
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i la facultat i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús.
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/
Bachelor thesis
Universitat Oberta de Catalunya
         

Mostra el registre complet del document