dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Màquines i Motors Tèrmics |
dc.contributor |
Gutiérrez González, Ernesto |
dc.contributor.author |
Sala Batlle, Xavier |
dc.date |
2010-03 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/9327 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica::Motors::Motors dièsel |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria electrònica |
dc.subject |
Diesel motor -- Electronic control |
dc.subject |
Electronic control -- Computer programs |
dc.subject |
Motors Diesel -- Control electrònic |
dc.subject |
Control electrònic -- Programes informàtics |
dc.title |
Gestió electrònica d'un MACI Diesel Common Rail basat en tecnologia FPGA |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
En aquest projecte s’ha desenvolupat un programa informàtic mitjançant el software de
programació LabVIEWTM 2009. El programa és capaç de realitzar la gestió electrònica en
temps real d'un motor de cicle Diesel Common Rail. Aquesta gestió es realitza de forma
oberta, és a dir, que l’usuari que manipula el programa pot variar en temps real d’execució
els paràmetres d’entrada i així experimentar quina és la resposta del motor en funció de la
variació d’aquests paràmetres d’entrada. La gestió de molts dels elements del motor es
realitza en llaç tancat, amb l’objectiu d’aconseguir una gran precisió sobre el control
d’aquests elements i una ràpida adaptabilitat als transitoris.
El programa està bolcat en un controlador a temps real model cRIO-9004 de la marca
National Instruments, el qual condiciona i processa els senyals d’entrada provinents dels
múltiples sensors del motor i genera els senyals de sortida per a governar els diferents
actuadors del motor. Gràcies a la utilització del cRIO-9004, que funciona amb un chip de
tecnologia FPGA (Field Programmable Gate Array) el qual permet l’execució del software a
baix nivell, s’aconsegueix realitzar la gestió electrònica del motor en temps real.
Amb el programa desenvolupat en aquest projecte, l’usuari pot experimentar i investigar de
forma precisa quines són les condicions en les que ha de treballar el motor per tal
d’augmentar les seves prestacions, augmentar el rendiment, o bé reduir el consum de
combustible i les emissions de contaminants. No obstant, en aquest projecte només s’ha
realitzat el programa que controlaria el motor en experimentació, és a dir, aquest projecte és
la primera fase del procés per a poder ajustar un motor. Per tant, la instrumentació d’un
motor Diesel Common Rail en un banc de proves i la seva experimentació mitjançant el
programa desenvolupat queda oberta per a futurs projectes.
Per tal de comprendre el disseny del programa desenvolupat és recomanat saber el
funcionament dels sistemes d’injecció Common Rail. Per aquest motiu a l’annex d’aquest
projecte es fa una breu introducció als motors de cicle Diesel i es tracta, amb més detall, els
sistemes de gestió electrònica Common Rail. |