dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Mecànica |
dc.contributor |
Jordi Nebot, Lluïsa |
dc.contributor.author |
Cardona Coma, Laia |
dc.date |
2007-09 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/4393 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica::Disseny i construcció de vehicles::Automòbils |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Economia i organització d'empreses::Gestió i direcció::Ergonomia |
dc.subject |
Shock absorbers |
dc.subject |
Automobiles -- Comfort |
dc.subject |
Amortidors de suspensió (Automòbils) |
dc.title |
Confort d'un automòbil amb suspensió mecànica |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Premi al millor Projecte de Fi de Carrera presentat durant el curs 2006-2007 en l'àmbit d'Automoció que atorga CÀTEDRA SEAT |
dc.description.abstract |
El principal objectiu del projecte és la creació d'una aplicació que permeti simular el
comportament d'un vehicle i valorar el confort per a diversos perfils de carretera. Ha estat
fonamental comprendre el funcionament dels amortidors; s'han estudiat diferents models que
descriuen el seu comportament i se n'ha creat un de nou.
El procediment que s'ha dut a terme ha estat l'estudi de nombrosos models, tres dels
quals s'ajusten a les exigències de la realitat dels assaigs d'amortidors. Aquests tres models
són el lineal, el de Reybrouck i el no lineal polinòmic, que s'han introduït en el model de mig
vehicle.
Un cop s'ha aconseguit que l'aplicació funcioni correctament per simular el mig vehicle, ha
estat necessari buscar i provar diferents valoracions objectives del confort d'un vehicle.
També s'ha estudiat el comportament del vehicle en diferents situacions creant diversos
senyals que representen perfils transitoris i aleatoris de carretera.
El mètode per valorar el confort que s'ha implementat es basa en la norma ISO 2631-1
(1997), que consisteix en l'aplicació de filtres de ponderació a les acceleracions del punt
d'avaluació del confort.
Els resultats han estat satisfactoris, tot i que part del comportament dels amortidors no ha
quedat reflectit en els models utilitzats. Dels tres models que s'han fet servir el que descriu
millor el comportament dels amortidors és el model no lineal polinòmic. |
dc.description.abstract |
Award-winning |