dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions |
dc.contributor |
ADTEL |
dc.contributor |
Salleras Soler, David |
dc.contributor.author |
Ramos Pérez, Julián |
dc.date |
2007-06-18 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/4216 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.5 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria de la telecomunicació::Radiocomunicació i exploració electromagnètica::Comunicacions mòbils |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria de la telecomunicació::Telemàtica i xarxes d'ordinadors |
dc.subject |
Mobile communication systems |
dc.subject |
Wireless communication systems |
dc.subject |
Digital communication |
dc.subject |
TETRA |
dc.subject |
Cobertura túnels |
dc.subject |
Repetidors |
dc.subject |
Comunicacions mòbils, Sistemes de |
dc.subject |
Comunicació sense fils, Sistemes de |
dc.subject |
Sistemes digitals |
dc.title |
Cobertura de sistemes de radiocomunicacions digitals en túnels viaris |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
En l’àmbit de les comunicacions sense fils, els sistemes digitals cel·lulars tenen
un nivell de cobertura deficient o nul en l’interior d’edificis, túnels i d’emplaçaments interiors en general. La memòria que es presenta en aquest projecte pretén abordar aquesta problemàtica i donar una solució per dotar d’aquesta cobertura l’interior de túnels viaris.
El sistema que es vol implementar utilitza la tecnologia TETRA. Aquest sistema disposa a Espanya de dues bandes de treball, una pública i una privada. En la banda pública és a on es troba la xarxa implantada a Catalunya per la Generalitat de Catalunya. Aquesta s’anomena RESCAT i està destinada
als serveis de seguretat ciutadana i seguretat civil.
En el projecte es vol donar una visió general del problema, ja que la extensió
d’aquest sistema en un túnel, depèn de cada cas en particular. D’aquesta manera es proposa la implantació per uns túnels tipus, aquests tenen diferents traçats i recorreguts. Els tipus de túnels son quatre: tipus A, B, C i D.
Es fa una proposta per a cada tipus de túnel, tot donant diferents alternatives a
aquesta. Aquestes propostes estan corroborades pel seu corresponent estudi
de cobertura que demostra la seva viabilitat. Pel túnel tipus D, l’estudi és més profund i compta amb una simulació feta per software. A més a més, compta
amb un estudi del canal ràdio i de les característiques d’aquest.
Com annex es destaca la posada en servei d’un d’aquests sistemes proposats
(túnel tipus D) i s’adjunten mesures de camp que corroboren la seva implementació.
La conclusió d’aquest projecte permetrà orientar una possible implantació d’un
sistema d’aquestes característiques o semblants, en l’interior d’un túnel viari.
Aquest projecte ha estat desenvolupat dins l’empresa ADTEL i per aquest motiu s’ometen algunes informacions de caire confidencial. Per exemple dades com: la ubicació concreta dels emplaçaments, noms i localitzacions de
estacions base, etc. |