Abstract:
|
Amb el progressiu traspàs de competències a les comunitats autònomes, una constructora d'àmbit estatal ha vist com el nombre d'administracions públiques amb qui ha de tractar es multipliquen, així com els diferents processos de licitació, criteris d'adjudicació, necessitats comercials...
La feina que tradicionalment podia fer una persona amb bons contactes i dots comercials, ara precisa d'un procés de gestió molt més complex, que integri les diferents fonts d'informació de cara a prendre les decisions clau en el procés de la contractació: Quines obres licitar? Quina política d'aliances tenir? Quin preu ofertar? Quina política comercial de suport seguir?
El projecte té dues parts. Una de recopilació d'informació: sobre les administracions, organismes, empreses públiques que liciten obres, sobre els mateixos processos de licitació de cada una d'elles, sobre els plans d'inversió que tenen, etc..
La segona part consisteix en el desenvolupament d'un sistema de gestió que integri tota aquesta informació amb la informació interna de l'empresa (departament d'estudis, informació de les ofertes dels competidors, adjudicataris, ... ) amb l'objectiu de planificar els clients i les obres més interessants a licitar, tenint en compte la capacitat del departament d’estudis i els objectius de contractació marcats per l’estratègia general de l’empresa.
El sistema de gestió dissenyat es basa en la definició de la informació necessària i de com recopilar-la; en l’anàlisi d’aquesta informació presentant informes en les reunions previstes per prendre decisions; en la planificació anual de la contractació i de la licitació i en un sistema de seguiment d’aquesta planificació.
Un cop definit el sistema de forma genèrica, s’adapta a les necessitats d’una empresa en concret i se’n realitza una prova de funcionament experimental de sis mesos, presentant-ne els resultats. Finalment, es defineixen els requisits necessaris per implementar definitivament el sistema a l’empresa.
. |