dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Organització d'Empreses |
dc.contributor |
Olivella Nadal, Jordi |
dc.contributor.author |
Ibáñez Luján, Toni |
dc.contributor.author |
Sánchez Martínez, M. Carmen |
dc.date |
2007-06-29 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/4161 |
dc.language.iso |
eng |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria electrònica::Circuits electrònics |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge |
dc.subject |
Electronic circuits |
dc.subject |
Learning |
dc.subject |
Learning and forgetting |
dc.subject |
Learning by doing |
dc.subject |
Treball i treballadors -- Planificació |
dc.subject |
Educació permanent |
dc.subject |
Circuits electrònics |
dc.title |
An experiment of planning manual work taking account of learning and forgetting |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Avui en dia, les indústries es troben exposades freqüentment a canvis en el
volum de producció, en els productes que es fabriquen i a canvis de tecnologies als processos que desenvolupen, per tal de millorar la productivitat. Aquest factor provoca que els treballadors hagin d’estar
constantment en un procés d’aprenentatge de tasques, fent oscil·lar el seu rendiment. Per aquest motiu, en els últims anys, la planificació de tasques està adquirint cada vegada més importància dins l’àmbit industrial.
El rendiment en una tasca de tipus manual no només es veu afectat per l’experiència en ella, sinó també per quant recent és aquesta i la quantitat d’experiència prèvia que es té en tasques similars.
En aquest projecte, dotze voluntaris muntaran repetidament tres tipus de
circuits electrònics amb l’objectiu d’obtenir les corbes d’aprenentatge i els
paràmetres generals que caracteritzin els diferents muntatges. Per portar-ho a
terme, es farà servir el model matemàtic d’aprenentatge i oblit de Nembhard i
Uzumeri, així com una modificació d’aquest per tal que el model s’ajusti millor al nostre estudi.
A continuació, i per primera vegada, es definirà un nou model de planificació
de tasques proposat per Albert Coromines i es provarà d’aplicar per a casos
reals. Seguint en aquesta línia es crearà un programa per tal de poder plantejar ràpidament les equacions d’aquest model.
Els resultats finals mostraran com els voluntaris han estat afectats pel fet de
tenir experiència en muntatges previs i en quin grau. A més, s’implementarà i
s’analitzarà el funcionament del nou model de planificació de tasques.
Finalment, cal mencionar que aquest projecte no ha finalitzat encara. És el
punt de partida cap a futures investigacions sobre planificació de tasques més
complexes. |