Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2099.1/4161

An experiment of planning manual work taking account of learning and forgetting
Ibáñez Luján, Toni; Sánchez Martínez, M. Carmen
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Organització d'Empreses; Olivella Nadal, Jordi
Avui en dia, les indústries es troben exposades freqüentment a canvis en el volum de producció, en els productes que es fabriquen i a canvis de tecnologies als processos que desenvolupen, per tal de millorar la productivitat. Aquest factor provoca que els treballadors hagin d’estar constantment en un procés d’aprenentatge de tasques, fent oscil·lar el seu rendiment. Per aquest motiu, en els últims anys, la planificació de tasques està adquirint cada vegada més importància dins l’àmbit industrial. El rendiment en una tasca de tipus manual no només es veu afectat per l’experiència en ella, sinó també per quant recent és aquesta i la quantitat d’experiència prèvia que es té en tasques similars. En aquest projecte, dotze voluntaris muntaran repetidament tres tipus de circuits electrònics amb l’objectiu d’obtenir les corbes d’aprenentatge i els paràmetres generals que caracteritzin els diferents muntatges. Per portar-ho a terme, es farà servir el model matemàtic d’aprenentatge i oblit de Nembhard i Uzumeri, així com una modificació d’aquest per tal que el model s’ajusti millor al nostre estudi. A continuació, i per primera vegada, es definirà un nou model de planificació de tasques proposat per Albert Coromines i es provarà d’aplicar per a casos reals. Seguint en aquesta línia es crearà un programa per tal de poder plantejar ràpidament les equacions d’aquest model. Els resultats finals mostraran com els voluntaris han estat afectats pel fet de tenir experiència en muntatges previs i en quin grau. A més, s’implementarà i s’analitzarà el funcionament del nou model de planificació de tasques. Finalment, cal mencionar que aquest projecte no ha finalitzat encara. És el punt de partida cap a futures investigacions sobre planificació de tasques més complexes.
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria electrònica::Circuits electrònics
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge
Electronic circuits
Learning
Learning and forgetting
Learning by doing
Treball i treballadors -- Planificació
Educació permanent
Circuits electrònics
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados

Otros documentos del mismo autor/a