dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Organització d'Empreses |
dc.contributor |
Pastor Moreno, Rafael |
dc.contributor.author |
López de Lamadrid, Blanca |
dc.coverage.spatial |
east=1.9728327000000263; north=41.4470241; name=08740 Sant Andreu de la Barca, Barcelona, Espanya |
dc.date |
2007-03 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/4097 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Infraestructures i modelització dels transports::Trànsit |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Economia i organització d'empreses::Direcció d’operacions::Modelització de transports i logística |
dc.subject |
Transportation -- Environmental aspects -- San Andrés de la Barca (Spain) |
dc.subject |
Bus lines -- San Andrés de la Barca (Spain) |
dc.subject |
Polígons industrials -- Sant Andreu de la Barca |
dc.subject |
Mobilitat -- Transport -- Sant Andreu de la Barca |
dc.title |
Projecte d'implantació d’un autobús d’aportació als polígons de Sant Andreu de la Barca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Recentment el Parlament de Catalunya va aprovar la Llei de Mobilitat, que planteja noves
polítiques de mobilitat per tal de garantir una millor accessibilitat als centres de treball amb
el mínim impacte ambiental i de la manera més segura possible. Per tal d’aconseguir-ho,
aquesta llei obliga a elaborar un pla de mobilitat específic per a cada polígon industrial,
donant prioritat als sistemes de transport públic.
Els autobusos d’aportació entre estacions de tren i zones industrials han resultat una bona
alternativa pel vehicle privat en els últims anys. Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
ha apostat per aquest servei, durant els últims anys, a alguna de les estacions que té
situades a prop o al interior de polígons industrials (per exemple a Sant Joan i Les Fonts).
L’objectiu del present projecte és determinar possibles rutes per a la implantació d’una
línea d’autobús d’aportació als polígons de Sant Andreu de la Barca; i analitzar la viabilitat
de cadascuna d’aquestes rutes.
En primer lloc s’analitza la situació actual pel que fa a mobilitat dels polígons industrials de
Sant Andreu de la Barca: tant pel que fa a l’oferta com per a la demanda de viatgers.
Seguidament es determinen possibles distribucions de parades i rutes de l’autobús
d’aportació, mitjançant un model matemàtic; i es fa una previsió de la demanda de
cadascuna de les possibles rutes de la nova línea d’autobús definides anteriorment. Per a
totes les possibles rutes determinades augmenta considerablement el número d’usuaris
de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i, per tant, disminueixen en gran número els
usuaris de transport privat. A més a més, per a una de les possibles rutes determinades
la disminució d’usuaris de transport privat no ve donada només per l’increment de
demanda per a FGC, sinó que també ve donada per un cert increment de demanda per a
RENFE; això es degut a que es contempla, en aquesta ruta, que la línea d’aportació passi
per l’estació de RENFE situada a prop dels polígons industrials estudiats en el present
projecte.
Finalment es determina la viabilitat econòmica i socioeconòmica de les diferents rutes
dissenyades: per l’estudi de la viabilitat econòmica només es tenen en compte els efectes
econòmics i, en canvi, per l’estudi de la viabilitat socioeconòmica també s’afegeixen els
efectes que tindrien a la societat cadascuna de les possibles actuacions. Pel que fa a la
viabilitat econòmica, resulta rentable la implantació de dues de les possibles rutes. Pel
que fa a la viabilitat socioeconòmica s’obté que la implantació de qualsevol de les línees
d’aportació és molt positiva pel conjunt de la societat. |