El Circuit de Catalunya, situat entre els municipis de Granollers, Montmeló i Parets del Vallès, és un equipament lúdic-esportiu d’ús tant esporàdic com massiu. El territori adjacent al circuit és actualment una amalgama de teixits i infraestructures inconnexos que no tenen una ordenació clara i que no potencien les possibilitats que pot oferir aquest equipament. Es pot plantejar la recomposició el territori i potenciar al màxim les possibilitats que té el circuit de Montmeló per a generar un nou equipament lúdic-esportiu i amb serveis per a la xarxa de municipis que l’envolta.
El projecte de recomposició contempla dos àmbits, per una banda es proposa una connexió elevada d’aquest nou centre amb el poble de Montmeló, generant un eix de creixement del poble i passar les barreres de l’autopista AP-7 i vies de tren. I per una altre, generar un nou espai verd lliure de qualitat en el territori amb capacitat per absorbir diferents usos lúdics i esportius.
La connexió elevada planteja un recorregut de vianants que parteix de la trama urbana del municipi de Montmeló i que articula i concentra una banda edificada de 60 metres d’amplària. Aquest eix de connexió varia formalment i programàticament en funció de les influències que rep en el seu recorregut fins a la zona del circuit.
Es proposa un edifici en alçada, travessat per aquesta connexió elevada, que marqui a nivell territorial l’accés principal al nou món del motor del circuit de Montmeló. L’edifici genera un espai de transició entre l’àmbit del Montmeló poble i del Montmeló circuit amb una contenció espacial formalitzada amb un cos edificat de 30x15 metres que es retorça en tres dimensions dins d’un àmbit cúbic de 75x75 metres creant arc en tres dimensions, visible des de qualsevol orientació, obert cap al sud, emfatitzant l’accés a través de l’edifici com un embut de fluixes i generant també un edifici horitzontal mirador cap al circuit.
És un edifici que contempla un programa públic relacionat amb la connexió de vianants elevada i les infraestructures, i un programa en mixed-use privat en alçada.
La zona pública està connectada per la mateixa passera que s’eixampla i passa a ser un espai distribuïdor que relaciona el flux de vianants amb el rodat i el ferroviari, actuant d’intercanviador. Els vestíbuls d’accés a l’edifici són independents i es relacionen mitjançant la passarel•la.
La part privada en alçada respon a uns usos més específics relacionats amb el poder de convocatòria que té el circuit de Montmeló. Es proposa un hotel i oficines amb la capacitat d’acollir tant als visitants com a grups d’empreses que vinguin durant una temporada per fer proves en el circuit. Aquests grups poden llogar una agrupació d’habitacions d’hotel i una part de les oficines les quals generen un lligam productiu tant per al nou món del motor que es proposa com per els polígons industrials adjacents. Part del serveis que ofereixen l’hotel i les oficines són compartits en el sòcol; el restaurant principal de l’hotel, i la zona de convencions i exposicions de les oficines. En alçada es planteja un programa d’usos mixtos entre l’hotel i les oficines, consistent en sales de banquets, zones d’oci, zona esportiva, bar-cockteleria i sales de reunions i celebracions. |