To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2099.1/3633

Investigación de las deformaciones y tensiones en un problema estático de una biela con condiciones de contorno comunes
Guttadauro, Giovanni
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Mecànica; Riba Romeva, Carles
La tesi consisteix en la investigació de les deformacions i tensions internes de la biela d'un motor de combustió a 20ºC en una anàlisi estàtica sota condicions de contorn comuns. La investigació se centra en la regió més complexa i més crítica de la peça de la màquina: la unió cargolada. La investigació és empresa per anàlisi d'elements finidos (anàlisis F.E.M.) i pels proves de laboratori en el model real. L'anàlisi F.E.M. és assolit, d'una banda, a través del programari “Ansys” i el model digital és creat a través del programari “Autodesk Inventor”. Les proves de laboratori, d'altra banda, s'efectuen principalment les galges extensometrics en 7 models. La meta dels càlculs de l'anàlisi F.E.M. consisteix en l'obtenció dels resultats de deformacions i tensions internes al model en diversos estats d'equilibri estàtic. En cada estat els cargols estan cargolats amb una diferent força de la càrrega que vària entre 0 N i 40 000 N. En la valoració de l'anàlisi F.E.M. aquestes condicions inicials van ser aplicades: • El cojinete de la fricció entre el cigonyal i la biela posseïx un excés del ràdio extern de 0.1 mm. • El cigonyal és indeformable i fix en l'espai. La meta de les proves de laboratori dels models reals consisteix en l'observació de la tensió superficial de la biela amb l'ajuda de les galges extensometricas superficials durant els mateixos estats. Les galges extensometricas es col·loquen en posicions el més prop possible a les regions internes més crítiques. L'objectiu d'aquesta etapa és principalment comparar aquests resultats amb els resultats de l'anàlisi F.E.M. La investigació té el propòsit de proporcionar conclusions sobre les tensions i deformacions de la biela i de les seves unions cargolades a través de l'anàlisi informàtica F.E.M. i, al mateix temps, té el propòsit de confirmar l'exactitud dels resultats informàtics confrontant-los amb els resultats dels proves de laboratori en el model veritable.
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica::Mecànica::Estàtica
Automobiles -- Motors -- Crankshafts
Automobiles -- Motors -- Bearings
Strains and stresses
Finite element method
Strength of materials
Automòbils -- Motors -- Cigonyals
Automòbils -- Motors -- Coixinets
Deformacions i tensions
Elements finits, Mètode dels
Resistència de materials
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters