Abstract:
|
Es desitja millorar la cadena energètica i el sistema de gestió de dades d’un vehicle solar ja
existent.
S’ha dividit el camp fotovoltaic en varis mòduls independents, per poder regular superfícies
més petites i així optimitzar més la captació. Dividir el camp permet reduir els efectes que
provoca el mal funcionament d’una sola cèl·lula (degut a ombres locals, desperfectes, ...).
El substrat dels mòduls tenen conductes interiors que permeten la circulació d’aire per poder
refrigerar el mòduls. A més a més, els mòduls són desmuntables per substituir-los en cas de
desperfectes i allargats per reduir les pèrdues per ombres en carretera i facilitar l’acoblament
al perfil del cotxe original.
Els reguladors MPPT (Maximum Power Point Tracker) obtenen la màxima potència del
mòdul controlant la seva tensió de treball, i també eleven la tensió fins a permetre la carrega
de les bateries de tracció. Els reguladors estan tots connectats en paral·lel al grup de
bateries, igual que l’alimentació del driver del motor. El grup de bateries és de 288V i esta
format per 24 bateries de 12V connectades en sèrie. Es treballa a una tensió superior per
millorar els rendiments i prestacions del conjunt bateries-driver-motor.
S’ha dissenyat un bus (bus CAN) que a través dels seus nodes controla i gestiona les dades
recollides per diferents sensors. Un dels nodes esta connectat a un router inal·làmbric (WIFI),
que permet comunicar el bus amb un PC portàtil. Els sensors estan aïllats i el conjunt
esta alimentat per la bateria auxiliar del vehicle.
La reforma del vehicle solar s’ha realitzat conjuntament amb enginyers d’altres especialitats,
formant entre tots l’equip Montseny. Entre algunes de les altres modificacions hi ha: realitzar
la nova carcassa, una nova transmissió i millorar la planificació en cursa. |