Abstract:
|
Actualment el Consorci Port Mataró, entitat pública que gestiona el Port, està analitzant la
possibilitat d'ampliar i d'incorporar noves activitats a les instal·lacions del port durant els
propers 10 anys.
En el present projecte es realitza un estudi de la mobilitat generada associada al Port actual
i al Port ampliat, tractant independentment les diferents activitats i així fer un apropament, el
més real possible, a les dinàmiques del Port actual i futur.
El Port disposa d'un aparcament situat al davant de l'estació de tren i d'algunes de les línies
de transport interurbà. S'ha estudiat la possibilitat de potenciar l'aparcament del Port de
Mataró com a aparcament d'intercanvi modal en el present i en el futur, sense comprometre
la demanda interna de places per part dels treballadors i visitants a les instal·lacions
portuàries o activitats que en el Port es desenvolupen.
El criteri que s'ha considerat com a fonamental per la potenciació de l'aparcament del Port
ha estat el de la gestió, que es concreta en la informació i publicitat de l'existència d'aquest
aparcament d'intercanvi modal al major nombre d'usuaris possibles i per tant, procurar
incorporar als habitants de les poblacions de l'entorn de Mataró que no disposen d'estació
de tren o bé aquesta està a les afores del nucli urbà. S'ha estudiat la possibilitat que els
usuaris dels autobusos interurbans també puguin utilitzar l'aparcament del Port amb unes
condicions especials. Aquesta possibilitat ha incrementat notablement la demanda potencial
de places d'aparcament intermodal, al ampliar la cobertura geogràfica amb el transport
públic. L'altre criteri que s'ha utilitzat per la potenciació de l'aparcament ha estat el
d'incorporar un nou sistema de tarifes amb l'objectiu d'obtenir una oferta que s'adapti a la
demanda.
S'ha fet una avaluació de la rendibilitat social analitzant: les emissions de CO2 com a
indicador mediambiental, l'accidentalitat, el cost econòmic que comporten els accidents i
l'estalvi que suposa per a les persones que s'adaptin a la proposta d'intercanvi modal.
Pel desenvolupament del projecte s'ha utilitzat la Llei 9/2003, del 13 de juny, de la mobilitat i
el Decret 344/2006, de 19 de setembre, de Regulació dels estudis d'avaluació de la mobilitat
generada. |