Utilizad este identificador para citar o enlazar este documento: http://hdl.handle.net/2072/5276

Disseny d'itineraris d'educació ambiental en ambients de fons de vall
Neret (Grup de recerca); Blanch Codó, Mireia; Guerrero Martínez, Maria Ester; Marsiñach Sangra, Albert
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències; Boada, Martí, 1949-; Rieradevall, Joan; Masqué Barri, Pere; Duch Cortinas, Jordi
L’anàlisi de l’estat actual dels equipaments i activitats d’educació ambiental (EA) en l’àmbit del Parc Natural de l’Alt Pirineu (PNAP) ha detectat un grau de desenvolupament molt baix d’aquesta disciplina. Per aquest motiu, s’elabora una nova eina, amb l’objectiu d’establir unes pautes per a l’elaboració d’una activitat d’EA concreta: els itineraris d’EA; i així ampliar l’escassa oferta actual. El protocol per al disseny d’itineraris d’EA, dóna unes directrius per a estandarditzar la descripció i l’anàlisi de la zona proposada. La finalitat del qual és facilitar i agilitar la implantació d’itineraris que presentin unes condicions mínimes establertes. La eficiència d’aquesta eina, queda verificada amb els resultats obtinguts en la realització de dues proves pilot en dues zones amb possibilitats de desenvolupar-hi itineraris d’EA. Una de les zones ha quedat descartada, per l’incompliment d’un dels criteris que s’ha definit en el protocol com a imprescindibles pel bon desenvolupament de l’activitat que es planteja. Mentre que en l’altre zona, el compliment de totes aquestes condicions o criteris, fan viable la implantació de l’itinerari d’EA, duent a terme així el seu posterior disseny. Malgrat l’estudi es centri en un espai natural protegit concret, és una eina que pretén ser extrapolable en d’altres espais d’aquesta categoria.
El análisis del estado actual de los equipamientos y actividades d’educación ambiental (EA) en el ámbito del Parque Natural del Alto Pirineo (PNAP) ha detectado un grado de desarrollo muy bajo de la disciplina. Por esta razón, se elabora una nueva herramienta, con el objetivo de establecer unas pautas para la elaboración de una actividad de EA determinada: los itinerarios de EA; y así ampliar la escasa oferta actual. El protocolo para el diseño de itinerarios de EA, marca unas directrices para estandarizar la descripción y el análisis de la zona propuesta. Su finalidad es facilitar y agilizar la implantación de itinerarios que presenten unas mínimas condiciones establecidas. La eficiencia de la herramienta se verifica mediante los resultados conseguidos en la realización de dos pruebas piloto en dos zonas con posibilidades de desarrollo de itinerarios de EA. Una de las zonas queda descartada, por el incumplimiento de uno de los criterios que se define en el protocolo como imprescindible por el buen desarrollo de la actividad que se plantea. Mientras que en la otra zona, el cumplimiento de todas estas condiciones o criterios, hacen viable la implantación del itinerario de EA, realizando así su posterior diseño. Aunque el estudio se localice en un espacio natural protegido (ENP) concreto, es una herramienta que pretende ser extrapolable en otros espacios de esta categoría.
An analysis of the current state of the facilities and activities for environmental education (EE) in within the High Pyrinees Natural Park (HPNP) has found a very low level of development in this field. Because of the above mentioned, a new tool has been developed, with the purpose of establishing a set of procedures aimed at the development of a specific activity in the field of EE: EE routes; so as to increase the now insufficient number on offer. This protocol for the design of routes interesting from an EE point of view, gives a set of directives so as to create a standard in the description and analysis of the given area. The aim of this protocol is to help in the creation of routes that contain a group of previously established minimum requirements. The efficiency of this tool is proved by the results achieved in two preliminary tests in two areas in which it is conceivable that such routes (EE) might be established. One of these areas has been discarded due to it failing to meet one of the guidelines defined in the protocol as essential in the development of the activity here being examined. On the other hand, the other area meets all the requirements, and is viable for the establishment of an EE route. Even though the survey focuses only on one protected natural area, it is a tool designed to be used in other similar areas.
02-2007
504 - Ciències del medi ambient
Educació ambiental -- Metodologia
Educació ambiental -- Catalunya
Itineraris de la natura
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i la facultat i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)
192 p.
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato Descripción
PFCBlanchAnnex.pdf 7.133 MB PDF Annex 1
PFCBlanchMatDid.pdf 2.976 MB PDF Annex 2 Material didàctic
PFCBlanchPart1.pdf 7.422 MB PDF Projecte de final de carrera (part 1)
PFCBlanchPart2.pdf 6.095 MB PDF Projecte de final de carrera (part 2)
PFCBlanchResum.pdf 785.5 KB PDF Resum del projecte

Mostrar el registro completo del ítem