Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2445/11961

Gender and family firms: an interdisciplinary approach
Fernández Pérez, Paloma, 1964-; Hamilton, Eleanor
Universitat de Barcelona
This study contributes to developing our understanding of gender and family business, a topic so crucial to recent policies about competitive growth. It does so by providing an interdisciplinary synthesis of some major theoretical debates. It also contributes to this understanding by illuminating the role of women and their participation in the practices of the family and the business. Finally, it explores gender relations and the notion that leadership in family business may take complex forms crafted within constantly changing relationships. Leadership is introduced as a concept that captures the reality of women and men in family firms in a better way than other concepts used by historians or economists like ownership and management.
Aquest estudi és una contribució als estudis sobre empresa familiar i gènere, un tema rellevant en els debats actuals sobre les polítiques europees de creixement i competitivitat. En primer lloc perque proporciona una síntesi interdisciplinària dels més importants debats teòrics. En segon lloc perque proporciona reflexions significatives sobre el paper de les dones en les famílies i els negocis a Europa. I en tercer lloc perque proposa que el concepte de lideratge en el negoci familiar permet entendre i analitzar la contribució de la dona a l'empresa familiar millor que altres conceptes fets servir fins ara per historiadors o economistas, com ara els de propietat o direcció d'un negoci.
04-05-2010
Gènere
Empreses familiars
Lideratge
Gender
Family-owned business enterprises
Leadership
cc-by-nc-nd, (c) Fernández et al., 2007
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/
Documento de trabajo
Universitat de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
         

Mostrar el registro completo del ítem