Abstract:
|
Durant els darrers anys, els vianants han anat guanyant protagonisme en les zones
urbanes. Les autoritats competents en matèria d’urbanisme han apostat clarament per
la creació de nombroses zones i vies reservades exclusivament a les persones que
circulen a peu. D’aquesta manera, es permet que el vianant pugui gaudir de l’entorn
urbà en condicions òptimes de seguretat i es promou una mobilitat més sostenible. Així
doncs, no és d’estranyar que, en aquests anys, s’hagi potenciat la construcció de
passarel·les per a vianants.
Aquestes, a més de ser una peça clau a l’hora de materialitzar aquesta nova
concepció de l’espai urbà, basada en el vianant com a protagonista del mateix, són el
laboratori dels ponts: és habitual utilitzar les passarel·les per a vianants per a provar
nous materials, noves seccions transversals i noves tipologies estructurals. I això
gràcies al fet que les càrregues que suporten són menors que les que suporten els
ponts de carretera o ferrocarril, cosa que permet que l’experimentació es dugui a terme
amb un major grau de seguretat.
Els factors que s’acaben d’exposar són els que han motivat la realització de la present
tesina, en la qual s’estudia el comportament estructural de dues seccions transversals
de pont tipus Z d’aplicació a passarel·les per a vianants. Amb cadascuna de les dues
seccions transversals es generen tres bigues biencastades: una primera de planta
recta i dues més de planta corba. Les tres tenen una longitud de 80 m. Les dues de
planta corba tenen el mateix radi de curvatura però signes de curvatura en planta
oposats. S’analitza el comportament estructural de cadascuna d’aquestes bigues. |