To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2099.1/8480

Disseny i caracterització mecànica de mescles bituminoses semicalentes
Torrentó Serra, Lluís
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Infraestructura del Transport i del Territori; Miró Recasens, José Rodrigo
La present tesina pretén comprovar la viabilitat d’utilitzar les mescles bituminoses semicalentes en comptes de les utilitzades habitualment mescles bituminoses “en calent”. Per això, s’ha escollit de fabricar una mescla semidensa, tipus S-20, de composició fixa, utilitzant tres tipus de lligants: un betum convencional B-60/70, i els altres dos betums són el mateix betum anterior al que se li incorpora additiu tipus TERMOACTIU i additiu tipus CERA. Les provetes amb betum tipus CERA i TEROMACTIU s’han fabricat en intervals de 10ºC des de 110ºC fins a 140ºC i les provetes amb betum convencional B-60/70 s’han fabricat a 155ºC, per a la mescla patró, i també a 140ºC, 130ºC i 120ºC. Les mescles així fabricades s’han assajat a Mòdul Resilient, Tracció Indirecta i amb un nou assaig a tracció directe denominat FÈNIX.
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Infraestructures i modelització dels transports
Paviments bituminosos
Materials bituminosos
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters