Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2099.1/8423

Anàlisi de la rendabilitat empresarial i social de la distribució de mercaderies a les ciutats durant la nit
Garrido Rubio, Daniel
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Infraestructura del Transport i del Territori; Estrada Romeu, Miguel Ángel
La problemàtica generada pels vehicles comercials durant les jornades laborals ordinàries a la societat i al medi ambient,es poden minimitzar mitjançant la proposta de realitzar les mateixes rutes de repartiment de mercaderies però durant la nit. La disminució de la congestió, de l’emissió de gasos nocius a l’atmosfera i la reducció de costos durant el transport, són alguns dels beneficis d’implementar aquest nou model. Per a la modelització d’aquestes noves rutes de lliurament a grans superfícies i majoristes, s’han utilitzat diversos programes informàtics. S’han fet servir mètodes aproximatius com els algorismes heurístics per resoldre el problema de rutes, davant la impossibilitat d’utilitzar mètodes exactes per a la seva resolució. El problema plantejat és del tipus MDVRP amb finestres de temps, és a dir, un problema de rutes entre nodes partint des de 2 possibles magatzems i a més de les restriccions de capacitat i del compliment del servei dins de la jornada laboral. Es tracta d’un problema de cobertura de nodes del tipus NP-Hard, on la dificultat per torbar la solució òptima creix pràcticament exponencialment a mesura que creix la xarxa de nodes.
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Infraestructures i modelització dels transports
Distribució de mercaderies
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Mostrar el registro completo del ítem