dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Infraestructura del Transport i del Territori |
dc.contributor |
Trapote Barreira, César |
dc.contributor.author |
Garrido Palomar, Rosalía |
dc.date |
2009-05-08 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/8425 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Infraestructures i modelització dels transports::Infraestructures i transport aeri |
dc.subject |
Aeroports -- Planificació |
dc.subject |
Programes d'ordinador -- Desenvolupament |
dc.title |
Anàlisi de capacitat i nivell de servei en infraestructures aeroportuàries |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
L’ús del transport aeri ha sofert un espectacular increment en els darrers anys, que moltes
vegades, en no haver-se pogut tractar de manera adequada, s’ha traduït en una disminució dels
nivells de servei oferts pels aeroports. S’han d’analitzar, per tant, les variables que influeixen en
aquest nivell de servei i quantificar de quina manera, no només en l’àmbit del camp de vol, sinó
també al costat terra. S’ha de fer un anàlisi dels diferents subsistemes que conformen el tractament
del passatger a l’edifici terminal, a fi de poder establir relacions que ens permetin determinar els
nivells de servei i les mesures que s’han de prendre per millorar-ho en cas que fos necessari.
S’han de revisar forçosament les aportacions existents realitzades per diferents autors, a fi
d’extreure valors de referència i ordres de magnitud, així com formulacions útils i que es puguin
programar amb relativa facilitat, i que ens tornin dades per l’avaluació del nivells de servei de cada
subsistema. S’ha dedicat un apartat als comentaris realitzats per cadascun dels autors de cadascun
dels subsistemes.
Per poder realitzar aquest anàlisi a diferents aeroports, s’ha dissenyat una eina bàsica de càlcul.
Amb la introducció d’una sèrie de característiques, tant físiques com operacionals, que defineixen
cada aeroport, així com les característiques dels passatgers usuaris del mateix, s’obtenen unes
variables, que en comparar-les amb valors estàndard, permeten determinar el nivell de servei. |