dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Mecànica |
dc.contributor |
Santos López, M. Antonia de los |
dc.contributor.author |
Garcia Hordley, Santiago |
dc.date |
2009-05 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/7697 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Geotècnia::Túnels i excavacions |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Edificació::Instal·lacions i acondicionament d'edificis::Instal·lacions de protecció |
dc.subject |
Railroad tunnels -- Fires and fire prevention |
dc.subject |
Túnels ferroviaris -- Incendis i prevenció d'incendis |
dc.title |
Sistema de detecció i contenció d’incendis mitjançant un sistema d'aigua nebulitzada en un túnel ferroviari |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
En aquest projecte es dissenya i dimensiona un sistema de detecció i supressió d’incendis a
l’interior d’un túnel ferroviari utilitzant la tecnologia de l’aigua nebulitzada. Aquesta tecnologia
és innòcua per al personal i equips exposats, i consumeix reduïdes quantitats d’aigua en
comparació amb els sistemes tradicionals. Alhora, basa el seu principi d’acció en el
refredament, desplaçament de l’oxigen per vapor d’aigua i atenuació de la transmissió de
calor per radiació a la zona afectada per l’incendi.
La instal·lació està constituïda per un conjunt de sistemes encarregats de les diverses
funcions que actuen en el procés de detecció i supressió d’incendis.
D’entre aquests cal destacar el sistema de bombeig, que aspira aigua del dipòsit de reserva
per a que aquesta circuli per la xarxa de canonades fins que surt nebulitzada a l’ambient a
través dels atomitzadors; el sistema de detecció de presència de combois, utilitzat per a la
detecció de trens en un determinat sector mitjançant la comparació del nombre d’eixos del
comboi que entren en el sector amb el nombre d’eixos que surten del mateix; el sistema de
detecció de fum, que permet obtenir mostres d’aire que són analitzades per a determinar la
presència de fum, i el sistema de detecció de temperatura, que permet determinar la
temperatura local dins el túnel i identificar el punt d’origen de l’incendi.
Així mateix, s’ha dissenyat l’algorisme de control manual i automàtic que governa la
instal·lació. |