Abstract:
|
A la comarca del Maresme, al llarg dels anys, s’hi han esdevingut tres vies de
comunicació entre poblacions. Se’n diferencien dues vies principals: l’enllaç marítimcostaner
i l’enllaç terrestre. D’aquest últim n’existeixen dos ramals: el d’interior anomenat
Camí de Dalt o dels Contrabandistes i el del litoral, anomenat Camí del Mig. Al llarg dels
segles, el Camí del Mig s’ha identificat com l’antiga Via Augusta, que és remuntada a l’època
del romans, connectant pràcticament tot el litoral Mediterrani.
Deixant de marge els enllaços secundaris entre les vies ràpides i centres urbans,
com ara les carretera BP-5002, el increment en la densitat de població ha abocat una
incòmode comunicació entre pobles. El Camí del Mig actual, ofereix una alternativa a la
comunicació entre poblacions del Baix Maresme; des de Montgat, passant per Tiana, Alella,
El Masnou, Premià de Mar, Premià del Dalt, Vilassar de Mar, Vilassar de Dalt i Cabrera; fins
arribar al sud de Mataró, amb un recorregut aproximat d’uns 20 km.
És en aquest punt que intervé la motivació compartida de realitzar un projecte
d’enllaç secundari asfaltat entre les poblacions Alella i El Masnou, conservant el traçat
originari i existent per a un millor avituallament entre els centres urbans.
Per tant, el Camí del Mig, encara que de caràcter rural, ofereix la possibilitat d’enllaç
ràpid entre centres urbans proporcionant un alliberament en la densitat de vehicles a la
carretera BP-5002.
L’objectiu d’aquesta memòria és descriure els mètodes i resultats per a la realització
d’una carretera secundària de doble sentit amb característiques, entre les poblacions d’Alella
i El Masnou, a una velocitat de 40 km/h, tenint en compte que per a la realització d’aquest
projecte ha estat imprescindible el treball en equip. És de gran importància la coordinació en
el desenvolupament de les diferents etapes que divideix el projecte, aclarint els dubtes entre
els autors i consultant bidireccionalment amb el tutor de les qüestions que es plantegen en el
projecte. |