Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2117/111648

Anàlisi dels espais del campus de Vilanova i la Geltrú
Bernad Marín, Raquel
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Telemàtica; Guasch Murillo, Daniel
“L’ANALISI DELS ESPAIS DEL CAMPUS DE VILANOVA I LA GELTRÚ” és un projecte amb el que es pretén veure l’estat actual en el que s’hi troba la universitat, en relació als espais, i realitzar diferents propostes de millora. Aquest treball sorgeix ja que l’EPSEVG en els darrers anys ha viscut un seguit de canvis: algunes titulacions s’han extingit, mentre d’altres s’han ampliat. Se li afegeix la problemàtica sobre la convivència de diferents tipus de nomenclatura d’espais al mateix temps, el qual causa dubte tant al personal com als alumnes del centre. Objectius: 1-Conèixer l’estat actual del campus 2-Estudiar les problemàtiques del campus en relació a les infraestructures 3- Obtenir la informació necessària actualitzada 4-Dissenyar la metodologia i els criteris que es tindran en compte al projecte 5-Obtenir els plànols on s’indiqui gràficament la repartició d’espais 6-Estudiar estadísticament les dades per veure l’estat dins de cada grup en relació als espais 7-Identificar els espais del campus que es trobin en mal us o buits 8-Realitzar propostes de millora La metodologia emprada va ser: estudiar l’estat actual de l’escola en el tema de les infraestructures. Es van trobar diferents problemàtiques com la distribució dels espais i la falta d’ordre en la nomenclatura. Per això es van aconseguir els plànols del Servei de Patrimoni UPC, del Servei de Riscos Laborals i de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, els quals es van tenir que actualitzar detalladament. Es va contactar amb els responsables de les seccions departamentals, unitats de gestió i grups de recerca, per a rebre la informació sobre els espais ocupats per cadascun i sobre el personal. Es van relacionar els dos tipus d’informació per començar a extreure conclusions. Es van fer les estadístiques pertinents en relació a la quantitat d’espais, superfícies, personal, i l’espai teòric per persona, en diferents criteris. Una vegada es tenia localitzat cada espai i a qui pertanyia es va pintar cadascun amb un color per grup. Es va fer el mateix estudi de manera global. Les dues propostes d’aquest treball de fi de grau intenten solucionar la problemàtica del desordre amb la nomenclatura. Els criteris generals d’anomenació son comuns a les dues: El nom de cada espai anirà marcat per l’edifici en el que es troba, el tipus d’espai que es, la planta en la que està, i numeració de dos nombres, començant per 01. Cada edifici es relaciona amb una lletra: A (Escola), B (Aulari), C (Centre Teconològic), D (Biblioteca), E (Neàpolis), F (LAB) Hi ha deu espais diferenciats, designats per una lletra: A per les aules, I per les aules d’informàtica, L per als laboratoris, S per les sales, D per als despatxos, E per l’equipament, M per als magatzems, X per als espais ocupats per entitats externes, J per als menjadors/cuines, W per lavabos o vestidors. La primera proposta aporta canvis mínims en els que es canvien els noms de diferents espais, i s’aconsegueix una numeració lògic dins de cada tipus d’espai. La segona proposta, i escollida per la Delegació d’estudiants, ofereix reanomenar tot el campus, seguint diferents criteris: enumerar les portes en sentit horari, des de l’entrada, segons quina t’hi trobis abans.
Àrees temàtiques de la UPC::Arquitectura::Disseny
Educational buildings and equipment
Campus
Ordre
Nomenclatura
Propostes
Anàlisi
Edificis
Millora
Equipaments universitaris
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Mostrar el registro completo del ítem