Aquest projecte es un pla de negoci molt orientat al màrqueting i a la diferenciació d’una consultoria tecnològica orientada al software a l’alt Berguedà, AMBTICSI.
Aquesta empresa, vol iniciar la seva activitat al gener de l’any 2017, amb l’activitat principal d’oferir solucions de software per a empreses de tot Catalunya, des del seu local situat a Bagà. També es desenvoluparan tasques de diferenciació per a empreses que tenen portals web a internet, per tal de millorar la seva visibilitat i la seva rendibilitat en aquesta plataforma. El radi d’acció en aquest tipus d’empreses no es limita a una comarca o ciutat, ja que no es necessari estar a casa del client quan es desenvolupa l’activitat. Actualment, només es necessari, i no sempre, la realització de reunions cara a cara a l’inici i fi del projecte, a no ser que sorgeixi algun problema durant el desenvolupament del mateix.
A la primera part del pla es presenta l’empresa i s’analitza l’entorn, tan a nivell general com a nivell específic. Seguidament s’exposa el pla de màrqueting, el qual conté un anàlisis DAFO, les 5 forces de Porter, les diferents línies de negoci, quina es la diferenciació d’aquestes i com farem per que la gent conegui aquesta diferenciació. A més, també inclou la política de preus establerta.
Seguidament s’exposa el pla de producció i el pla tecnològic, amb els quals ens podem fer una idea de quins son els processos de producció, quines son les infraestructures i equipaments necessaris i quin tipus de tecnologia utilitzem.
A la penúltima part i trobem el pla d’organització on s’estableix quina es l’estructura organitzativa de l’empresa i com es planificaran els RRHH. Seguidament i com a continuació del pla d’organització, trobem el pla juridicofiscal, en el qual es defineix quin tipus de societat s’ha escollit i per quin motiu.
Per acabar, trobem el pla econòmic-fiancer, amb aquesta part es vol donar a conèixer quina es la inversió inicial necessària, quina es la rendibilitat que es pot obtenir amb aquesta inversió, quines son les necessitats de finançament, quines son les vendes estimades per als 5 primers anys, on es troba el punt mort, quins son els comptes provisionals d’aquests 5 anys, com evoluciona el balanç de situació en aquests 5 anys. Tot això es fa per comprovar la viabilitat o no del projecte.
Amb aquest pla, es vol dotar als socis de la informació necessària per poder afrontar el repte d’iniciar un negoci des de zero però amb els coneixements de mercat i dels propis recursos que permeten garantir la solidesa econòmica. |