dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Mecànica |
dc.contributor |
Luzón Narro, Benito Javier |
dc.contributor.author |
Illa Capellas, Albert |
dc.date |
2016-10-11 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/108336 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica |
dc.subject |
Motocicletes |
dc.title |
Disseny d'un xassís de motocicleta elèctrica comú per conceptes de diversos segments |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Aquest projecte consisteix en el disseny d’un xassís de motocicleta que ha de poder ser usat sense modificacions en cinc segments diferents de motocicleta, clarament justificats. Cadascun d’aquests segments aporta unes condicions per si mateix que s’afegeixen a les condicions imposades inicialment: es tracta d’una motocicleta elèctrica amb bateria extraïble i amb espai de càrrega al seu interior.
Es realitza un extens estudi de mercat on s’analitzen les geometries dels diferents segments mitjançant els models més comercialitzats al mercat actualment. Finalment, s’opta per dividir l’estructura en dues parts diferenciades: el xassís i el subxassís. La primera és comuna per a tots els segments sense cap modificació, mentre que la segona varia en funció del segment.
Un cop dissenyada l’estructura, s’ha sotmès a esforços, mitjançant càlculs teòrics de situacions reals, per comprovar i optimitzar el disseny creat mitjançant programes de simulació per elements finits.
El projecte incorpora una visió conceptual de com podrien ser la resta d’elements que configuren el vehicle. Aquesta component de disseny permet apropar el disseny mecànic inicial a una idealització del que podria ser l’ús del xassís en models de producció de forma modular. |