dc.contributor |
Martínez Navarro, Beatriz |
dc.contributor.author |
Ollé Botella, Joan |
dc.date |
2017-07-18 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/108260 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::So, imatge i multimèdia::Imatge fotogràfica |
dc.subject |
Photography - Digital techniques |
dc.subject |
Images, Photographic |
dc.subject |
Photography |
dc.subject |
digitalització |
dc.subject |
fotografia analògica |
dc.subject |
rodet |
dc.subject |
phase one |
dc.subject |
qualitat de la imatge |
dc.subject |
MTF |
dc.subject |
OECF |
dc.subject |
Fotografia digital |
dc.subject |
Imatges fotogràfiques |
dc.subject |
Fotografia |
dc.title |
Comparativa entre la fotografia analògica i la digital: qualitat d'imatge del sistema analògic i dels sistemes digitals |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Aquest treball de fi de grau realitza una comparativa entre la fotografia analògica i la digital. També tracta les diferències en la qualitat d’imatge obtinguda segons el mètode de digitalització i equips emprats per a digitalitzar els negatius. En aquest cas, l’equip analògic estudiat ha sigut la càmera Hasselblad 500C/M amb l’objectiu Carl Zeiss Planar 80mm f/2.8T* amb la pel·lícula Ilford Delta 100, i els 3 equips digitals analitzats i emprats tant per la comparativa com per la digitalització han sigut: la càmera Sony A7ii amb l’objectiu Nikkor 50mm f/1.4 AId, el sistema Phase One P65+ amb l’objectiu Phase One AF120mm f/4 macro i l'escàner Epson Perfection V800.
L’estructura del treball s’ha dividit en 3 parts diferents. La primera part consta de la metodologia emprada tant per a la caracterització dels equips que ens permetrà trobar en quines condicions podem obtenir la millor qualitat d’imatge de cada dispositiu i quin rendiment té cadascun d’aquests així com també el mètode utilitzat per a revelar els negatius. La segona part, presenta la caracterització d’aquests equips i la digitalització de la pel·lícula, que dona part a a la tercera i última part on es mostren, comparen i es discuteixen els resultats obtinguts.
Tot i que s’han seguit uns protocols de qualitat, el treball està enfocat al tipus de digitalització que podria fer una persona que es dediqués tant a la fotografia analògica com la digital i volgués preservar els seus negatius a casa sense haver de dependre d’una empresa externa que realitzés la digitalització. |