Empreu aquest identificador per citar o enllaçar aquest document: http://hdl.handle.net/2072/291827

The Effects of transportation access on partisan clustering: does transit access in American metropolitan regions retain partisan diversity?
Mauro, Ryan Joseph
Hernández Pérez, Enrique; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
It is often argued whether the American electorate is in a period of polarization (Abramowitz 2010), partisan sorting (Fiorina & Abrams 2009), or geographic clustering; and what might be the causes of these observations. Using election results from the 2012 presidential election and transit ridership data at the county level this article argues for the structural causes of partisan spatial segregation and seeks to show how variation in transportation access can influence partisan clustering. This study does not find support for the ability of public transit access to decrease partisan clustering, but does find some support for the hypothesis that an increase in transportation access correlates to an increase in Democratic partisan clustering.
Sovint es discuteix si l'electorat nord-americà es troba en un període de polarització (Abramowitz 2010), classificació partidista (Fiorina & Abrams 2009), o agrupació geogràfica; I quines poden ser les causes d'aquestes observacions. L'ús de resultats electorals a partir de les eleccions presidencials de 2012 i les dades del pilot de trànsit a nivell del comtat argumenta les causes estructurals de la segregació espacial partidista i pretén mostrar com la variació en l'accés al transport pot influir en el clúster partidista. Aquest estudi no troba suport per a la capacitat d'accés del trànsit públic per reduir el clúster partidista, però sí que dóna suport a la hipòtesi que un augment de l'accés al transport es correlaciona amb un augment del clúster Partit Demòcrata.
07-2017
Electoral behavior
Geographic sorting
Partisan clustering
Polarization
Mass transit
Urban planning
Geospatial design impacts
2012 US General Election
Comportament electoral
Ordenació geogràfica
Agrupació partidista
Polarització
Trànsit massiu
Planificació urbana
Impactes del disseny geoespacial
Elecció general dels EUA 2012
32 - Política
Eleccions -- Estats Units d'Amèrica -- 2012
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
39 p.
info:eu-repo/semantics/masterThesis
         

Text complet d'aquest document

Fitxers Mida Format
TFM_rjosepmauro.pdf 1.196 MB PDF

Mostra el registre complet del document