Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2117/107105

Cooperació o competició en la didàctica de la tecnologia?;
¿Cooperación o competición en la didáctica de la tecnología?
García Vélez, Julián Alberto
Hernández Fernández, Antonio
La competició és una forma de conducta necessària al llar de la vida per factors biològics, psicològics i socials, a més a més de ser un element molt comú en la vida quotidiana, sobretot en l'esport. Per contra, no està ben vist en l'ensenyament. Per entendre tot el potencial de la competició dintre la docencia, es considera essencial poder-lo introduïr en moltes metodologies, de manera responsable i positiva. En el context anterior, es presenta una unitat didàctica que resulta de la curiositat d'incloure aquest component competitiu a l'aula i que suposa l'aplicació de la gamificació a l'aula. Es planteja d'aquesta manera la preparació, l'execució i l'anàlisi de resultats d'una proposta didàctica de gamificació aplicada a l'àrea de tecnologia de tercer curs d'educació secundària obligatòria. L'objectiu de l'estudi és determinar si fomentar la competitivitat, ajuda o no el procés d'ensenyament-aprenentatge de la tecnologia. Per tant es compararà la cooperació amb la competitivitat en un entorn gamificat.
-Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari::ESO
-Technology -- Study and teaching (Secondary)
-Computer games
-Tecnologia
-Gamificació
-Aprenentatge Cooperatiu
-Technology
-Gamification
-Cooperative Learning
-Competition
-Competició
-Tecnologia -- Educació secundària obligatòria
-Jocs per ordinador
Trabajo fin de máster
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Mostrar el registro completo del ítem