Title:
|
Els tutors de resiliència en l'educació social
|
Author:
|
Costa Cámara, Sandra; Forés i Miravalles, Anna; Burguet i Arfelis, Marta, 1968-
|
Other authors:
|
Universitat de Barcelona |
Abstract:
|
L'educador/a social en el seu exercici professional pot arribar a esdevenir un tutor/a de resiliència. L'article intenta aportar algunes respostes a les preguntes que sovint es plantegen respecte els tutors de resiliència en l'àmbit social. Es poden identificar elements imprescindibles per a esdevenir un tutor/a de resiliència? Quins són? Sabem que en diverses pràctiques educatives, l'edu¬cador/a esdevé aquest tutor/a, en contextos plurals i entorns diversos. Per això presentem algunes propostes resilients que fan els professionals de l'educació social. Entenem la relació educativa des de la creença de la possibilitat de canvi i l'exigència i responsabilització de l'acció de l'educand, per poder entendre com és i des d'on treballa un tutor/a de resiliència. Finalment, veurem com els tutors resilients també han de facilitar i treballar des de diferents contextos resilients. |
Subject(s):
|
-Tutoria (Ensenyament) -Resiliència (Tret de la personalitat) -Educació social -Tutoring (Teaching) -Resilience (Personality trait) -Social education |
Rights:
|
cc-by-nc (c) Universitat de Barcelona, 2014
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/es |
Document type:
|
Article Article - Published version |
Published by:
|
ICE Universitat de Barcelona
|
Share:
|
|