Use this identifier to quote or link this document: http://hdl.handle.net/2072/284763

Clara Schumann i els seus alumnes : una escola interpretativa?
Trepat Gil, Immaculada
Escola Superior de Música de Catalunya; Salinas Tello, Rafael
L’exitosa trajectòria de Clara Schumann va convertir-la en un referent musical i pedagògic. Alguns pianistes que estudiaren amb ella van esdevenir hereus del seu estil, i es consideraven successors d’una escola interpretativa particular. Aquest projecte exposa els elements tècnics i interpretatius que Clara Schumann treballava amb els seus deixebles. A més, es planteja l’objectiu de discernir si el pianisme de Clara mostra unes característiques susceptibles de conformar una escola interpretativa definida, o si simplement segueix l’estètica d’aquell moment. Per respondre a aquesta qüestió, s’han consultat fonts primàries i s’han analitzat part dels enregistraments que van fer els deixebles de Clara, comparant-los amb gravacions d’altres pianistes de l’època.
La exitosa trayetoria de Clara Schumann la convirtió en un referente musical y pedagógico. Algunos pianistas que estudiaron con ella llegaron a ser herederos de su estilo, y se consideraban sucesores de una escuela interpretativa particular. Este proyecto expone los elementos técnicos e interpretativos que Clara Schumann trabajaba con sus alumnos. Además, plantea el objetivo de distinguir si el pianismo de Clara muestra unas características susceptibles de conformar una escuela interpretativa definida, o si tan sólo sigue la estética de aquella época. Para responder a esta cuestión, se han consultado fuentes primarias y se han analizado parte de las grabaciones que hicieron los discípulos de Clara, comparándolas con registros sonoros de otros pianistas de la misma época.
The successful career of Clara Schumann turned her into a musical and pedagogical model. Some pianists who studied with her became inheritors of her style, and considered themselves followers of a particular piano school. This thesis presents the technical and interpretative elements that Clara Schumann taught to her disciples. In addition, it has the aim to establish if Clara’s pianism shows enough characteristics to define a singular piano school, or if it just follows the aesthetics of that time. To get this goal, we have consulted primary sources and we have analysed some of the recordings made by Clara’s disciples, comparing them with recordings carried out by different pianists of the same period.
2017-05-12
78 - Música
Schumann, Clara, 1819-1896 -- Crítica i interpretació
Música -- Alemanya -- S. XIX
Piano -- Ensenyament
Piano -- Execució
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/
76 p.
info:eu-repo/semantics/masterThesis
         

Full text files in this document

Files Size Format Description
PFM Imma Trepat Gil.pdf 21.32 MB PDF Projecte final de màster
PFM Imma Trepat Gil - Annex.pdf 19.79 MB PDF Annex

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters