dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Ciències de la Computació |
dc.contributor |
Béjar Alonso, Javier |
dc.contributor.author |
Dans Cervero, Martín |
dc.date |
2016-10-16 |
dc.identifier.citation |
118069 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/91320 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Informàtica::Intel·ligència artificial |
dc.subject |
Artificial intelligence |
dc.subject |
Video games |
dc.subject |
intel·ligència artificial |
dc.subject |
videojocs |
dc.subject |
estratègia |
dc.subject |
artificial intelligence |
dc.subject |
videogames |
dc.subject |
strategy |
dc.subject |
intel·ligència artificial |
dc.subject |
Videojocs |
dc.title |
IA Battle for Wesnoth |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Aquest treball ha estat plantejat com un treball d’exploració personal on s’exploren
tècniques d’intel·ligència artificial per a videojocs.
Concretament es desenvolupa una intel·ligència artificial capaç de jugar al joc Battle
for Wesnoth. Aquest joc es presenta com un joc on la component d’estratègia és molt
important i alhora conté molts elements que el fan ser un joc força complexa.
En el joc a més presenta la dificultat de gestionar diferents unitats intendents on la
cooperativitat entre elles és molt important per a tenir succés en la partida, per tant
s’han analitzat maneres de aconseguir aquesta cooperativitat.
S’estudien diversos mètodes i la seva adequació en el joc. Per exemple, algorismes de
pathfinding i d’exploració de mapes, arquitectura shout-ahead, diferents heurístiques,
identificació de grups en un mapa, entre d’altres.
Es proposa un algorisme que s’ha implementat per tal de veure la seva viabilitat.
Aquests resultats s’obtenen de comparar la intel·ligència desenvolupada en el treball
amb la intel·ligència artificial que ve implementada en el joc. |
dc.description.abstract |
This work was conceived as a personal exploration work which explores techniques of
artificial intelligence for video games.
Specifically is developed an intelligent artificial intelligence that is able to play the
game Battle for Wesnoth. The game is presented as a strategy game where the
strategy component is very important, also the game contains many elements that
make it quite complex.
It presents the difficulty of managing different units where cooperativity between
them is very important to have success in it, so in the following document we have
analysed ways to achieve this cooperativity.
We study various methods and their suitability in the game. For example, pathfinding
algorithms and exploring maps, architecture shout-ahead, different heuristics,
identification of groups on a map, among others.
It is proposed an algorithm that has been implemented in order to see its viability.
These results are obtained by comparing the intelligence developed with the artificial
intelligence that is implemented in the game. |