dc.contributor |
Universitat de Barcelona |
dc.contributor.author |
Campanera Alsina, Josep Maria |
dc.contributor.author |
Bidon-Chanal Badia, Axel |
dc.contributor.author |
Borrell Hernández, Jordi |
dc.contributor.author |
Girona i Brumós, Victòria |
dc.contributor.author |
García López, María Luisa |
dc.date |
2015-10-20T14:43:24Z |
dc.date |
2015-10-20T14:43:24Z |
dc.date |
2015-02 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2445/67359 |
dc.format |
1 p. |
dc.format |
application/pdf |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat de Barcelona |
dc.relation |
Pòster presentat a: Vuitena trobada de professorat de Ciències de la Salut. Universitat de Barcelona. Facultat de Medicina, (4, 5 i 6 de febrer de 2015). |
dc.relation |
http://hdl.handle.net/2445/66524 |
dc.relation |
http://hdl.handle.net/2445/63609 |
dc.rights |
cc-by-nc-nd (c) Campanera et al., 2015 |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Tecnologia educativa |
dc.subject |
Aprenentatge dels conceptes |
dc.subject |
Ciències de la salut |
dc.subject |
Ensenyament |
dc.subject |
Congressos |
dc.subject |
Educational technology |
dc.subject |
Concept learning |
dc.subject |
Medical sciences |
dc.subject |
Teaching |
dc.subject |
Congresses |
dc.title |
Implementació d’aplicacions web interactives per a l’aprenentatge de conceptes complexos (Congrés) |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/conferenceObject |
dc.description.abstract |
Podeu consultar la Vuitena trobada de professorat de Ciències de la Salut completa a: http://hdl.handle.net/2445/66524 |
dc.description.abstract |
L’enteniment dels conceptes nuclears sovint és clau pel procés d’aprenentatge d’una
matèria i l’obertura cap a la resta de conceptes. Un dels conceptes més difícils de
comprendre entre els estudiants de Farmàcia és el de la quantització de l’energia i les
seves implicacions en l’espectroscòpia i conseqüentment en el camp de la determinació
estructural. En aquest projecte (2014PID-UB/020) explorem com l’aplicació web
interactiva ESPECTRE (http://glimmer.rstudio.com/campa/espectre3a), per tot tipus de
dispositius, permet explicar i apropar-se a aquest concepte científic complex amb
relativa facilitat. La reciprocitat instantània facilita les connexions entre conceptes,
fórmules, dades i gràfics. No només això, transporta la pissarra davant de cada
estudiant i per tant els fa partícips actius del seu propi aprenentatge, tot d’una forma
atractiva i propera als canals actuals de comunicació i aprenentatge de l’alumnat.
L’aplicació permet simular espectres d’espectroscòpia electrònica molecular i atòmica,
vibracional i rotacional així com treballar els conceptes d’absorció, emissió, espaiat
energètic, unitats d’energia, efecte de la temperatura, regles de selecció, intensitat de
les transicions i aspecte real dels espectres. El recurs està orientat bàsicament per a
funcionar com a eina d’autoavaluació per la resolució d’exercicis i tasques
d’espectroscòpia. És important ressaltar que el present objectiu va en línia amb les
conclusions expressades en el famós informe Horizon (2008) on indica que les
organitzacions educatives d’ensenyament superior “s’enfronten a una creixent
expectativa d’oferta de serveis, continguts i documents audiovisuals per a dispositius
mòbils i personals”. |