Use this identifier to quote or link this document: http://hdl.handle.net/2072/266047

El potencial de la Mitopoeia en ordre a educar la trascendència humana
Ventura Vizuete, Laura
Turu Tarré, Maria,
El present treball té com a objecte l’estudi del gènere mitopoètic, partint de l’origen del terme mitopoeia i analitzant els seus principals trets, per poder així entendre la teoria de la subcreació que autors com J.R.R. Tolkien, C.S. Lewis, George MacDonald i G.K. Chesterton manifesten als seus escrits sobre els contes de fades i la literatura fantàstica. D’aquesta manera, l’obra mitopoètica s’entén com a mímesi d’una realitat que va més enllà d’allò que és natural, a fi de reflectir per mitjà de la bellesa la resposta a les preguntes últimes de l’existència humana. Per aquest motiu, considerem el potencial educatiu de la mitopoeia en tant que comunica una realitat metafísica que transcendeix l’home i que ensenya veritats universals sobre la naturalesa humana i sobre el fi per al qual, des d’una perspectiva cristiana, l’ésser humà ha estat creat.
2016-07-06
11 - Metafísica
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure
Pedagogia
Metafísica
Literatura fantàstica
Realisme
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
65 p.
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
         

Full text files in this document

Files Size Format
TFG-VENTURA-2016.pdf 528.4 KB PDF

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters