Per accedir als documents amb el text complet, si us plau, seguiu el següent enllaç: http://hdl.handle.net/2117/86173

Aplicación del protocolo LTI a la resolución de ejercicios en una plataforma MOODLE
Cosp Vilella, Jordi; Meseguer Pallarès, Roc; Martínez García, Herminio
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Electrònica; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Arquitectura de Computadors; Universitat Politècnica de Catalunya. CETpD - Centre d’Estudis Tecnològics per a l’Atenció a la Dependència i la Vida Autònoma; Universitat Politècnica de Catalunya. CNDS - Xarxes de Computadors i Sistemes Distribuïts; Universitat Politècnica de Catalunya. EPIC - Disseny de circuits analògics integrats i de convertidors de potencia conmutats
This paper presents the development of an application to propose complex exercises to students on a Moodle platform by connecting to an external server through LTI (Learning Tools Interoperability) protocol.The system has been applied to automatic grading of hardware descriptions made by students using the high level hardware description language VHDL. In this application the student has to upload his or her description in a Moodle platform and this description is simulated in another server with the appropriate simulation software. Thus, an immediate evaluation of the exercise is obtained with the need of additional software in the platform that hosts the Moodle platform and the student database, being another computer managed by teachers that performs simulations. The system is easily scalable to other fields different from digital electronics as Pspice.
Ensenyament virtual
IMS LTI
LMS
TSUGI
Moodle
e-learning
elearning
interoperability
VHDL
automatic assessment.
Ensenyament virtual
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
info:eu-repo/semantics/conferenceObject
Universitat Politècnica de València
         

Mostra el registre complet del document

Documents relacionats

Altres documents del mateix autor/a

Cosp Vilella, Jordi; Martínez García, Herminio
Martínez García, Herminio; Cosp Vilella, Jordi
Cosp Vilella, Jordi; Martínez García, Herminio