Abstract:
|
He realitzat un pla d’empresa per una SCP en el sector de les noves
tecnologies ubicada a la comarca de la Conca de Barberà. Aquesta
comarca es caracteritza per ser un entorn rural, on les noves
tecnologies emergeixen amb força.
Primerament es defineix l’empresa, l’entorn sòcio-econòmic on
s’ubica, la competència directa i indirecta, el direccionament
estratègic, l’equip que constituirà l’empresa i la matriu DAFO amb
el diagnòstic final i estratègies a seguir. Conté la realització
d’un estudi de mercat sobre l’ús i tinença de noves tecnologies a
les llars catalanes i a les mitjanes i petites empreses ja que la
nostra activitat prové d’una demanda derivada directament de les
persones que utilitzen els medis digitals i el comerç electrònic.
Conté un estudi propi de la comarca sobre el nombre d’empreses que
tenen pàgina web i la qualitat d’aquesta en termes responsive.
A continuació es defineixen el pla d’operacions, el pla de
màrqueting, i el pla d’organització. En el pla d’operacions
s’expliquen els passos a seguir per dissenyar i desenvolupar una
pàgina o portal web. En el pla de màrqueting es realitza el disseny
corporatiu de l’empresa, es detallen els productes i serveis, el seu
cost, la política de cobraments i com es realitzarà la publicitat
tant en medis digitals com impresos. El pla d’organització conté la
forma jurídica de l’empresa i l’organigrama per definir les
diferents funcions i llocs de treball.
Per últim es realitza un pla econòmic financer complert, es defineix
la inversió inicial, amb finançament o sense, el pla financer abasta
els 3 primers anys de l’empresa, conté els resultats previsionals
segons un supòsit de vendes reduït, el càlcul dels costos variables
a partir dels costos fixos, l’anàlisi del punt mort amb gràfics
explicatius, el compte de resultats, els quadres de tresoreria i el
balanç previsional.
Com annexos s’inclouen com a creacions pròpies la guia d’identitat i
la pàgina web de l’empresa. |