Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2117/76908

Disseny i validació d'una MTB amb sistema d'amortiment alternatiu
Peralta i Queral, Marc
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Expressió Gràfica a l'Enginyeria; Torner Ribé, Jordi
El present treball tracta sobre el disseny d’una bicicleta de muntanya de doble suspensió dotada d’un sistema d’amortiment posterior alternatiu als existents en el mercat actual. L’objectiu principal és arribar a una solució que permeti minimitzar o eliminar alguns dels inconvenients que aquests últims presenten. Bàsicament aquests inconvenients estan relacionats amb la pèrdua d’energia de pedalada i amb la quantitat requerida de manteniment. Es pot afirmar llavors, que la motivació del treball és presentar un model de bicicleta amb un mecanisme d’amortiment tal que maximitzi el rendiment del ciclista i minimitzi la quantitat necessària de manteniment. El procés de disseny engloba la selecció dels components adequats a muntar a la bicicleta, el modelat del quadre i els diferents components mitjançant SolidWorks, la realització dels plànols necessaris, la definició dels processos de fabricació més adequats i el corresponent pressupost i valoració econòmica. Paral·lelament i com a part d’aquest procés de disseny, es realitzen també els pertinents estudis de resistència mitjançant el mètode d’elements finits (MEF) per tal de dur a terme la validació i certificar el correcte funcionament del resultat obtingut.
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica
Bicycles
Bicicletes -- Disseny
Amortiment (Mecànica)
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Mostrar el registro completo del ítem