Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2117/83054

Vinculació de diverses festivitats a la Ciutat Comtal amb l’assignatura de Tecnologia per a l’ESO.
Tan Bachs, Isaac
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació; Salud Puig, Josep
Sovint es plantegen activitats als alumnes de secundària que no són gens motivadores per a ells, ja que no es troben contextualitzades ni tenen una fita clara. En aquesta investigació, es proposa relacionar activitats d’aprenentatge amb diverses festivitats de caire local, autonòmic, estatal o internacional. Relacionant uns continguts amb unes activitats pràctiques (de taller o informàtiques) fixades a una data concreta d’una festivitat interessant per a l’alumnat, s’aconsegueix que aquest s’impliqui en el seu desenvolupament i augmenti la seva motivació vers l’aprenentatge, ja que així es mostra la necessitat de realitzar una tasca per un motiu concret. Per tant, es proposa vincular els continguts de primer curs de l’ESO de la matèria de Tecnologia, a través de la realització de 6 activitats (2 per trimestre) enfocades a la celebració d’una festivitat (Setmana de la Ciència i de la Tecnologia, Nadal, Portes Obertes del centre, etc.) amb les que es tracten tots els continguts del curs, alhora que es treballen totes les competències bàsiques. Destacar que l’eix principal de les activitats és el treball amb el mètode del procés tecnològic. Molts d’aquest projectes són pel seu propi benefici i alguns d’ells fins i tot, serveixen per a una exposició pública, fet que provoca que augmentin les seves ganes de fer-ho millor, ja que els seus familiars i amics ho veuran durant la celebració d’algun acte. Totes aquestes activitats es plantegen per implicar a l’alumnat, que s’ha de sentir responsable i orgullós de la seva feina i part integradora del seu centre educatiu. Alhora, en algunes d’elles es desitja implicar també a les famílies dels alumnes, que són una part molt important en tot el procés de desenvolupament tant personal com acadèmic del menor. Cada proposta d’activitat conté les principals unitats didàctiques involucrades, la coordinació amb altres matèries, els objectius didàctics, els continguts, les competències bàsiques, els criteris d’avaluació, la temporització, el resum experimental, l’atenció a la diversitat i les activitats pels alumnes. Finalment, a l’últim capítol d’aquesta investigació, es proposa una temporització orientativa de les activitats dins del curs acadèmic, la possibilitat i el model de redacció d’una memòria després de cada activitat, altres aspectes de la avaluació i dels projectes, així com futures línies de recerca per a la continuació d’aquesta aportació personal al món de la docència.
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari::ESO
Problem-based learning
Technology
ABP (aprenentatge basat en projectes)
Activitats creatives
Ensenyament obligatori
Festivitats
Motivació
Implicació
Tecnologia
Aprenentatge basat en problemes -- Educació secundària obligatòria
Tecnologia -- Educació secundària obligatòria
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Mostrar el registro completo del ítem