Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2445/68854

Efectivitat de l'aprenentatge basat en problemes (ABP) en l'assignatura de Teràpia Gènica i Molecular d'Odontologia
Vidal Alabró, Anna; Simon Molas, Helga; Falcó Pegueroles, Anna M. (Anna Marta); Bermúdez i Mas, Jordi; Bartrons Bach, Ramon; Perales Losa, Carlos; Fabregat Romero, Isabel; Manzano Cuesta, Anna
Universitat de Barcelona
Podeu consultar la Vuitena trobada de professorat de Ciències de la Salut completa a: http://hdl.handle.net/2445/66524
L’aprenentatge basat en problemes (ABP) és una estratègia didàctica innovadora centrada en l’estudiant, que facilita l’adquisició d’unes habilitats i competències indispensables en l’entorn professional i que proporciona el context adequat per afavorir el treball en grup i l’aprenentatge significatiu. L’experiència que aquí descrivim neix de la necessitat de motivar i implicar els estudiants d’Odontologia (2n-4t curs) en l’aprenentatge i assoliment de les competències transversals i les específiques definides en el pla docent de l’assignatura optativa de 3 ECTS Teràpia gènica i molecular durant el curs 2013-2014. Han participat un total de 32 estudiants distribuïts en 4 grups La dinàmica de l’ABP consisteix en la resolució d’un cas entre 6 dissenyats prèviament per l'equip de profesors, que cada grup d'estudiants ha de solucionar aplicant conceptes de Teràpia Gènica per a dissenyar una estratègia terapèutica innovadora aplicada a un desordre de la salut. En aquesta comunicació es descriu l’experiència realitzada, tenint en compte aspectes metodològics, descripció de les dinàmiques de grup, avaluació de l’experiència per part dels estudiants i dels tutors, així com la seva incidència en els resultats globals de l’assignatura. Tambè se ha fet una anàlisi comparativa dels resultats d'aquest curs amb els dels cursos previs. Aquest projecte ha constituït la primera experiència amb la
Aprenentatge basat en problemes
Teràpia genètica
Odontologia
Ciències de la salut
EnsenyamentCongressos
Congressos
Problem-based learning
Gene therapy
dentistryMedical sciences
Medical sciencesTeaching
Teaching
Congresses
cc-by-nc-nd (c) Vidal Alabró et al., 2015
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/conferenceObject
Universitat de Barcelona
         

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados

Otros documentos del mismo autor/a

Vidal Alabró, Anna; Simon Molas, Helga; Falcó Pegueroles, Anna M. (Anna Marta); Bermúdez i Mas, Jordi; Bartrons Bach, Ramon; Perales Losa, Carlos; Fabregat Romero, Isabel; Manzano Cuesta, Anna
Vidal Alabró, Anna; Gómez Valadés, Alícia G.; Méndez Lucas, André; Llorens i Baucells, Jordi; Bartrons Bach, Ramon; Bermúdez i Mas, Jordi; Perales Losa, Carlos
Simon Molas, Helga; Rodríguez-García, Ana; Navarro i Sabaté, Àurea; Fontova, Pere; Bartrons Bach, Ramon; Manzano Cuesta, Anna
Novellasdemunt, Laura; Navarro i Sabaté, Àurea; Manzano Cuesta, Anna; Rodríguez García, Anna; Bartrons Bach, Ramon
Novellasdemunt, Laura; Navarro i Sabaté, Àurea; Manzano Cuesta, Anna; Rodríguez García, Anna; Bartrons Bach, Ramon